hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Den bästa formen av terapi...

 
Jag saknar verkligen att kunna göra just det, sätta mig i bilen, starta min favoritmusik (Metallica, Iron Maiden, Pantera med fler), köra iväg och bara slappna av. Pysa ut all ångest, låta tankarna flyga utan att försöka stoppa eller kontrollera dem. Bara vara. Ta det lugnt, andas djupt. Göra ingenting, mer än att lyssna på musik, köra bil och slappna av. Det är terapi. Den bästa sorten, tillsammans med hundmys och att vara i stallet och greja och mysa med hästarna.
 
Nu kan jag varken åka till stallet och mysa med hästarna eller starta musik i bilen och planlöst köra omkring en stund. Det är tur att jag har hundarna, de och skrivandet är det enda jag har kvar. Det som lindrar min ångest, min terapi. Att mysa med Tyra, Tjorven och Trisse, helst alla tre på samma gång. Och att skriva. That's it. 
 
Ja, så är det verkligen och jag saknar det så! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: