hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Cykeltur i N.Y.C, tysthet och saknad!

Jag orkar inte skriva något längre, trots att det är natt och tyst. Trisse och jag sover i mammas och pappas säng. Vi sover här för att få mer plats plus att det känns som att jag är närmare mamma och pappa här. De har det bra i New York. De skrev förra natten att de kommit fram och att de skulle till hotellet och igår kväll skrev de och skickade några bilder. De var tydligen iväg på cykel igår och upptäckte staden, främst stadsdelen Manhattan.

Här kommer min älskade pappa cyklandes på en gata i Manhattan. Duktig pappa som har hjälm på sig när han cyklar...

...men varför han har cykelhjälm när han inte cyklar är oklart. Att han är säkerhetsmedveten vet jag, men att gå runt med cykelhjälm är lite överdrivet! Men han är söt, min älskade pappa. Och jag saknar honom otroligt mycket när jag ser bilder på honom. Tack mamma för att du tog bilder och skickade. ❤️

Där borta står Frihetsgudinnan! Den har man ju sett på film och i tv-serier och liknande hundratals gånger. Nu har mamma och pappa sett den på riktigt, om än på långt avstånd! 🗽 

Jag försöker överleva. Det är som vanligt tungt att andas och riktigt svårt att stå ut med helvetes-värken och alla andra svåra symtom. Däremot är hjärnan lite mindre plågad nu än när mamma och pappa också är hemma och för massa oväsen. Men trots att det är skönt med tystnaden och lugnet saknar jag dem mycket redan. Trisse också. Han förstår att två av fem i familjen saknas och han väntar på att de ska komma hem. Det märks tydligt.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Kul med bilder från New York : )
Förstår din saknad efter dina föräldrar Hanna. Förstår också att det blir en extra tomhet och ledsamhet när du själv så gärna velat se New York. Du får försöka räkna ner dagarna (vet att det är lätt att säga) till din mamma och pappa är tillbaka. Tur att du mitt i allt jobbigt har din pälskling troget vid din sida iaf. Många varma kramar fina vän <333

Svar: Ja, visst är det! Lovar att lägga ut fler när de skickar fler. Saknaden finns där, men jag är som sagt otroligt glad för deras skull att de är iväg och jag hoppas att de inte tänker på mig och sjukdomar mm utan att de kan släppa det helt totalt!
New York är en av mina drömresor, så jag drömmer om att en gång åka dit.
Ja, det gör jag. Dagarna och nätterna går såå långsamt bara. I natt sov jag ingenting igen. Suck...!
Ja, det är tur det! Vet inte vad jag hade gjort utan min lille Trisse-pojk!
Många varma kramar finaste du och tack för alla dina fina kommentarer <333 Du, din vänskap och dina kommentarer förgyller mina dagar <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Måste tänka på säkerheten. Nä jag hade ett headset på mig så vi kunde kommunicera med guiden.
Puss pappa

Svar: Hej Pappi <3 Ja, det måste man verkligen göra! Jaså ja, var det så det låg till, då förstår jag! Puss på dig kära Pappi <3
Hanna Andersson

3 Anonym
skriven :

Ett tips är att läsa Medial läkning av Anthony Williams, och sedan thyroid healing av samma författare. Är du beredd att offra din nuvarande kosthållning för grönsaker, frukt o bär ( kött o fisk ibland), så kan du bli frisk. Jag blev det!!!!

Svar: Jag har läst lite gran om honom och hans teorier och tycker det finns vissa poänger men också mycket skräp. Jag tror inte att en kost bestående av endast grönsaker, frukt och bär gör någon frisk från en sjukdom. Definitivt inte en svår neurologisk sjukdom som ME. Så om du hävdar att du hade ME (vilket du inte gjort vad jag förstår?!) och påstår att du blivit frisk genom denna kostomläggning kan jag med säkerhet säga att det inte var ME du hade. Tänk! Om det vore så enkelt att man kunde ändra om kosten, då vore ingen sjuk i ME längre. Men nu är det ju tyvärr inte så enkelt. Läs på mer om ME så förstår du förhoppningsvis vilken komplex sjukdom det är samt att den ännu inte går att bota. Oavsett vad man äter.
Hanna Andersson

4 Linnea
skriven :

Vad söt din pappa är i hjälmen! Bra att han har det, många struntar i hjälm och det är dumt faktiskt.

Svar: Visst är han! Ja, det ska man alltid ha när man cyklar! Det är väldigt viktigt! Kram
Hanna Andersson

5 Katarina
skriven :

Tack för fina ord <3 Måste bara säga att jag instämmer till 100% i det du skriver om kost och ME. Tänk om alla med svår ME kunde bli friska av kostomläggningar, vore fantastiskt! (Tyvärr är det ju inte så enkelt och du skriver så sant).
Håller tummarna för att John Blund kommer till dig kommande natt.
Kramar igen fina du <333

Svar: Tack själv, kära <3 Ja, precis! Tänk om det vore så enkelt. Men nu är det ju inte det. Tack! Många tror att det bara är att testa några olika dieter och t ex utesluta mjölk så är det fixat och klart. Men så är det verkligen INTE. Av alla olika dieter och varianter jag testat har inget gjort mig bättre. Jag fortsätter att bli sämre och sämre. Och så dålig som jag är nu är jag mest glad om jag får i mig något att äta, aptiten är så dålig, inget smakar gott och utmattningen är så total. Att lägga till och dra bort saker ur min kost nu är ingen mening med. Det lilla jag får i mig måste jag få i mig! Likadant med mängden dryck jag lyckas tvinga i mig.

Tack för att du förstår <3 Tack, det hoppas jag att han gör för oss båda. Många kramar <333
Hanna Andersson

6 Anonym
skriven :

Så härligt för din mamma och pappa att få komma iväg på en sån semester. Tufft av din pappa att cykla i NY.
Förstår att du längtar efter dem samtidigt som det blir tystare hemma. Så bra att Lina kunde vara hemma hos dig under tiden.
Jag vet att det är onödigt att skriva om din smärta. Det hjälper ju inte. Det här med maten är jag skeptisk mot. Men hjälper den någon är de ju jättebra. Jag måste peta i mig det lilla jag kan och det är mot alla former av kost man kan komma. Men har inget val.
Tänker på dig varje dag men orkar inte skriva så mycket som du gör. Har många problem med axlarna som sprider sig ner i armar och händer. Bra gjort av dig att klara av det. Roligt med lite kort från NY.
Skönt för dig och Trisse med var sin säng. Men han ligger väl hos dig ändå så nära det går.
Hoppa att du får någon lättnad i kropp och huvud ibland. Kram och massor av kärlek till dig mitt hjärta.❤️❤️❤️❤️😘😘😘😎☀️☀️☀️🌻🌻🌻🌻

Svar: Det är verkligen härligt för dem! Jag är så otroligt glad för deras skull att de är iväg och får alla dessa upplevelser och får en paus från vardagen och från mig och sjukdomar mm. Ja, det är väldigt skönt att det är tystare hemma. Vilan är mycket bättre än när alla är hemma. Samtidigt saknar jag dem, såklart.
Jag håller helt med dig. Jag är glad för det lilla jag får i mig.
Jag tänker på dig så mycket! Du finns ofta i mina tankar och för alltid i mitt hjärta.
Visst är det roligt med kort från New York. Imorgon kommer fler!
Japp, Trisse ligger hos mig. Mitt lilla hjärta <3
Tack, det hoppas jag med. Massa kramar och kärlek, min älskade vän <333 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson