hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Att ha tre hundar i sängen är det bästa jag vet! 🐶❤️

Idag ska vi ha våra älskade bonushundar, Tyra och Tjorven, hos oss hela dagen. Deras ägare ska iväg på någon utflykt och då får extrafamiljen rycka ut. Det gör vi mer än gärna! Det finns ingenting jag inte skulle göra för mina små hjärtan (Tyra, Tjorven och Trisse) och jag är så otroligt glad att vi ska ha dem alla tre hos oss idag. Först ska jag försöka få i mig frukost, vad det är för något spännande skriver jag om senare idag, sedan kommer tjejerna hit.

Vår älskade trio, våra älsklingar och vårat ALLT! Tyra, Tjorven och Trisse! 🐶❤️🐶❤️🐶❤️

Mamma och Lina ska gå en långpromenad med dem i skogen så de kan springa lösa och leka och sen får de komma och göra mig sällskap i sängen. Det enda som är bättre än att ha en hund i sängen är att ha tre stycken i sängen! Det är bland det bästa jag vet. Mina älskade små hjärtan, mina pälsklingar. Jag ska försöka leva i nuet och njuta så mycket det bara går av allt hundsällskap idag och hoppas att kroppen och hjärnan inte plågar mig allt för mycket utan att jag faktiskt kan fä vada i nuet och njuta en liten, liten stund. Det behöver jag.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Det är så mysigt med en hög hundar i sängen. Jag hade fyra stycken inatt då jag passade taxarna. Jag frös inte i alla fall 😂 Kram

Svar: Visst är det mysigt! Trångt och varmt. Helt underbart. <3 Kram
Hanna Andersson

2 Linnea
skriven :

Såå sööta hundar! Vad är det för raser på dom? Kram!!

Svar: Visst är de söta! <3 De är dvärgschnauzer alla tre. Trisse är svart/silver och trimmas (så som en dvärgschnauzer ska göras) och Tyra och Tjorven är också dvärgscnauzrar, Tyra är Tjorvens mamma. Men de klipps. Därför bleks deras färger, de var svarta ursprungligen och det är därför deras pälsar är krullig/lockiga och mjuka. De är lika söta alla tre tycker jag! <3
Hanna Andersson