hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Tillbakablick på pappas födelsedag igår!

Jag var med och åt födelsedagsmiddag igår med hela familjen. Jag pressade mig själv, tvingade kroppen att sitta upp och äta och tvingade hjärnan att stå ut med alla ljud och intryck, trots att det går som elektriska stötar- mycket smärtsamma sådana- genom hela hjärnan vid ljud. Maten var god och vi åt lite efterrätt i form av kaffe och choklad. En fin födelsedagsmiddag och jag är så glad att jag var med.

Envisheten har jag faktiskt fått från mina kära föräldrar som är envisa som åsnor båda två. Envisheten blir både gott och ont av. Gott för att den gjorde att jag var med och åt igår. Ont av samma anledning. Jag får nämligen betala ett högt pris för min medverkan, jag som redan var extra kraschad efter flytt och dusch. Men jag ångrar verkligen inte att jag var med trots extra starka/svåra symtom för flertalet dagar framöver. Är det pappas födelsedag så är det. Och vill han att jag ska vara med så kämpar jag så mycket jag kan för att vara det. Det är sån jag är. Också det är både gott och ont.

Jag hoppas pappa fick en fin födelsedag igår, att han är nöjd med sin dag och med sina presenter och uppvaktning. Det förtjänar han och jag vet hur glad han är att jag var med och åt middag. Den glädjen var värd att kämpa extra för.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

❤❤❤

Svar: ❤️❤️❤️
Hanna Andersson

2 Netti Starby
skriven :

Vad härligt att du var med! <3 Kramis

Svar: Verkligen! :) Kram
Hanna Andersson