hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Stort grattis på födelsedagen älskade PAPPA! 🍰❤️

Idag fyller min älskade pappa 52 år! Stort, stort grattis på din födelsedag, Pappi!

Pappi, Pappi-Bo, Papillon, pappa. Ja, kärt barn har många (och konstiga) namn! 😂❤️

Pappa är världens finaste pappa. Han är snäll, omtänksam och väldigt rolig. Få personer kan få mig att skratta så mycket och så genuint som pappa. Han är en intressant person som jag älskar att få lära känna mer och mer och enda sedan jag var liten har jag (och Lina) älskat att sitta uppkrupna i soffan bredvid honom och lyssna på när han berättar om saker han upplevt och vart med om. Jag tröttnar aldrig på det.

Det bästa jag visste som liten var att krypa upp i hans varma trygga famn och ligga med ansiktet tryckt mot hans bröst och ligga och lyssna på hans behagliga röst och sedan höra rösterna längre och längre bort för att sedan somna. På det sättet saknar jag att vara barn. Visst kan jag fortfarande ligga i pappas knä, och tro mig det gör jag fortfarande ibland, och det är lika mysigt nu som då.

Pappa är en väldigt positiv person. Tidsoptimist till exempel och positiv på de flesta andra sätt. Han är alltid på att göra saker och hitta lösningar för mig, anpassade så att jag kan följa med och vara med på något. Han är på många sätt kreativ och bygger och har sig och det är han riktigt, riktigt duktig på. Han lärde sig mycket av farfar och sedan har han fortsatt att utvecklas och lära sig själv. Han är inte rädd för att prova på nya saker och inte heller rädd för att misslyckas. Visst kommer det en hel hög med svordomar då och då om något med bygget eller något annat projekt går snett men han hittar alltid nya sätt och fixar till det. Inte bara så det funkar och duger utan så det blir riktigt bra.
 
Byggare-Bob fixar med ett av alla hans projekt! 

Hans positivitet och trygghet gör att han är en väldigt stöttande pappa. Han är helt ärligt den genom åren som stöttat mig mest i ALLT. Oavsett om jag sagt att jag vill skriva en bok eller flyga till månen så har han stöttat mig. Jag har skrivit en bok men har inte varit på månen och har inga planer på att åka dit heller, MEN om jag hade det så stöttar pappa mig. Det vet jag. Oavsett vilka konstiga idéer jag har så är hans respons alltid "hur kan jag hjälpa dig för att det ska bli möjligt". Det är en helt fantastisk egenskap som både mamma, Lina och jag borde ta efter lite mer.

Något mer jag värderar väldigt högt hos pappa är han är världens bästa morfar för lille Trisse. De är bästa vänner, Trisse och hans morfar, ett riktigt radarpar och som ensamma killar i familjen håller de ihop. Precis som min favoritplats var att ligga i pappas famn med ansiktet mot hans bröst är Trisses favoritplats densamma. Han älskar också det! Så kan han ligga hur länge som helst, även om morfars arm somnat för längesen.

Trisse ❤️ Morfar! 

Idag jobbar pappa som vanligt, sin födelsedag till trots, men senare ikväll blir det någon form av firande. Förhoppningsvis kan jag vara med på ett hörn. Kanske blir det lite god middag och någon god efterrätt. Bara hoppas, hoppas att jag orkar vara med en stund, jag vet hur mycket det betyder för pappa och hur glad han (och de andra) är varje gång jag lämnar sängen tillfälligt för att vara med på något med familjen.

Jag hoppas att pappa hittills har haft en fin morgon på jobbet och att fortsättningen på denna dag blir lika fin! Stort grattis älskade pappa! Du är, tillsammans med Trisse och Baltazar mannen i mitt, Linas och inte minst i mammas liv! 

De är ett väldigt vackert par, pappa och mamma! Och de är väldigt fina föräldrar och väldigt fina tillsammans och rätt och bra för varandra. ❤️ Nästa år firar de 25-årig bröllopsdag. Inte så illa! ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 norrbotten emma
skriven :

grattis grattis =)

ha en fin dag

Svar: <3 Tack, detsamma!
Hanna Andersson

2 Lina
skriven :

Grattis världens finaste och bästa pappa❤️ Dina tvillingar älskar dig så❤️❤️❤️

Svar: <3 <3 <3 Ja, det gör vi verkligen! Och som vi brukar säga, tvillingar som vi är: riktiga män får tvillingar! ;) <3 <3 <3
Hanna Andersson

3 Bella
skriven :

Grattis till din pappa!

Svar: Han hälsar och tackar!
Hanna Andersson

4 Katarina
skriven :

Så fint du skrivit om din pappa och vilken fin person han verkar vara<3 Grattis till din pappa på hans födelsedag! Hoppas, hoppas du ska orka vara med på lite firande i kväll : ) Många kramar fina
vän <333

Svar: Tack <3 Ja, han är en väldigt fin person! Min syster och jag har världens tur som fått så fina föräldrar <3 Tack, jag har faktiskt varit med och ätit lite middag! Inte illa! <3
Många kramar fina du <333
Hanna Andersson

5 Anonym
skriven :

Älskade Hanna. Tack för dessa fina ord. ❤️

Svar: Tack själv Pappi, för att du är du och för att just du är min Pappi <3 Älskar dig så mycket! <3
Hanna Andersson

6 Nilla
skriven :

Grattis ❤

Svar: <3 <3 <3
Hanna Andersson

7 Ing-Marie%252525252520Nordstr%2525252525F6m
skriven :

Grattis i efterskott🌹🌹🌹Vilken tur du och din fru hade när ni fick era fina flickor. Och vilken tur att de valde er till föräldrar.
Hoppas kvällen blev trevlig 🌺🌺🌺🌺

Svar: Han hälsar och tackar så mycket! ❤️😘Jag vet att de känner sig lyckligt lottade att Lina och jag blev deras döttrar och Lina och jag hade inte kunnat få bättre föräldrar. Men jag önskar så ofta att mamma och pappa fått två friska barn. Det hade gjort livet mycket enklare för dem och de är värda det. Istället fick de mig och min dåliga hälsa och tusen sjukdomar... 😔😥
Men. Jag vet att de inte skulle vilja välja bort mig trots alla sjukdomar. ❤️

Tack, snälla Ing-Marie ❤️ Vi fick en trevlig kväll tillsammans. Jag kunde till och med vara med och äta och det vet jag att pappa var väldigt glad att jag var! ❤️
Hanna Andersson