hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Skillnaden på helg och vardagar!

Nu är mamma hemma igen och det betyder att alla ljud är på max igen. Tänk att det kan vara sån skillnad på att vara fyra här hemma jämfört med att vara fem. Trisse är den av oss som utan tvekan låter minst. De andra låter lika mycket fast på olika sätt. Olika plågsamma, men lika plågsamma, sätt.

Helgen har gått lika snabbt och långsamt som vanligt. Förutom att mamma inte varit hemma har den sett ut precis som vanligt. Mina dagar är precis de samma. Enda skillnaden för mig på vardagar och helgdagar är att mamma och pappa är hemma dagtid på helgen. Det är allt. Det är lika skönt varje gång det blir måndag igen. Åter till lugnet och tystnaden. Något extremt välbehövligt efter en helg med alla hemma.

Jag älskar min familj överallt annat. Det tror jag inte någon är det minsta tveksam över. Men jösses så mycket de låter. Och jösses så mycket det plågar mig och min överkänsliga hjärna. Jag önskar jag kunde säga att det åtminstone är trevligt med sällskapet jag får på helgerna. Men jag träffar dem ungefär lika lite på helgerna som på vardagskvällarna. Det är så när man spenderar all sin tid instängd i sovrummet för att orken inte räcker till något annat och hjärnan inte tolererar att ha det på något annat vis. Tyvärr. Sorgligt men sant.

Trisse är faktiskt den familjemedlem jag träffar allra mest. Och jag klagar inte det minsta. Bättre sällskap och en närmare vän är svårt, för att inte säga omöjligt, att få tag på. Så Trisse håller jag hårt i. Vi har varandra. Och vi har det fint tillsammans. 🐶❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Jag förstår precis vad du menar ; ) Det är jobbigt med ljud av alla sorter, är ju inget man kan påverka med dessa känsliga hjärnor. Tur att din lille Trisse inte låter så mycket, förstår att du håller hårt i denna fina kompis : )
Många kramar fina vän <333

Svar: Jag förstår att du gör det! Det är verkligen jobbigt, jag är så extremt ljudkänslig. Det är tur det, Trisse är den tystaste vovven som finns. Förutom att han snarkar lite och pratar som ett litet marsvin, men det stör inte min hjärna, det är bara gulligt <3
Jag håller mycket hårt i min lille kompis <3
Många kramar fina vän <333
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Världens finaste Hanna och världens stiligaste herr Trisse - den perfekta kombinationen <333 God natt finaste du och sov så gott <333 Många stora kramar <333

Svar: Världens finaste Helena <333 Visst är vi den perfekta kombinationen! <3 Hoppas du får en fin dag idag! Många stora kramar finaste du <333
Hanna Andersson