hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Nu är vi hemma igen och jag är helt kraschad!

I förmiddags åkte också Lina, jag och alla tre hundarna hem. Så nu har vi flyttat hem för den här säsongen. Förra året, men framförallt tidigare år då jag var lite mindre sjuk, åkte vi ut och bodde i sommarstugan några helger när vi flyttat hem. Men det lär inte bli så i år. Jag kommer i alla fall inte flytta fram och tillbaka på det viset, det orkar jag inte alls, sen får de andra se hur de vill göra.

Det är en väldigt stor ansträngning och påfrestning att flytta så som vi gjorde idag. Även om inte jag är delaktig i någon packning, förutom packningen av mina mediciner, tar det extremt mycket energi att få ihop allt och komma iväg. Samt att själva bilturen, som är på 15-20 min , är en riktig kraftansträngning. Och inte rolig det minsta för ryggen och höfterna. Eller för yrseln och illamåendet...

Men! Nu är vi hemma igen och medan de andra packar upp flyttlasset vi hade med oss och ser till att vi kommer i ordning passar jag på att krascha ordentligt. Känner redan hur halsen och lymfkörtlarna börjar svullna mer och hur alla symtom stegrar sig. Men det är inte så konstigt. Det är jobbigt att flytta. Även om det bara är en sån här liten flytt mellan sommarstuga och hus i stan.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Days by Johanna
skriven :

Förstår det tar på kraften och flytta hem igen.

Svar: Ja, det gjorde verkligen det! :(
Hanna Andersson