hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Favorit-foton på Tyra och Tjorven! 🐶❤️

Igår skrev jag ju hur enkelt och roligt det är att fotografera Trisse och visade några nytagna bilder på min lille fotomodell. Men jag fick nästan dåligt samvete gentemot tjejerna, Tyra och Tjorven. Visst är de svårare att fotografera, sett både till att de är enfärgade och Tyra nästan helt svart. Men det är också svårare, för att inte säga omöjliga, att få dem att samarbeta när kameran plockas fram. Trisse, min lille lydiga pojk, kan jag säga "sitt", "sitt kvar", "ligg kvar", "still" oxg allt möjligt och på så vis ha en större chans att fånga det rätta ögonblicket på bild.
 
Men Tyra och Tjorven är varken lydiga (på det kommando-viset) eller vana vid att ta direktiv/göra som lan säger, som Trisse är. När jag plockar fram kameran (mobilen) och ska ta en bild på någon av tjejerna händer det ofta att de går mot mig för att mysa, vänder om och går iväg eller helt enkelt inte "samarbetar". Men, med det sagt, har jag tagit många fina bilder på Tyra och Tjorven också genom åren. Om det vart tur eller skicklighet däremot vet jag inte! Här kommer några fina bilder på världens vackraste Tyra och världens sötaste och gulligaste Tjorven! 
 
Spaningsledaren Tyra håller utkik och har koll på läget som alltid! 🐶❤️
 
Vacker som få, vår älskade, älskade Tyra! 🐶❤️
 
Tyra är världens mysigaste hund. Hon älskar att mysa, ligga nära och bli klappad på och krlad med. Hon fullkomligt älskar all form av kropps- och närkontakt med dem hon tycker om och litar på. Som Lina. Tyra är Linas älskling och Tjorven är min älskling och sen kom Trisse och blev allas lille älsking! 🐶❤️
 
Tjorven ute på landet på upptäcksfärd på tomten, en riktig favoritaktivitet! Precis som att rymma är roligt, tycker hon, vår lilla gullunge Tjorven-korven! 🐶❤️
 
Där på fåtöljen tycker hon om att ligga och ha full koll på bland annat lillebror Trisse! Hon är speciell, vår lilla Tjorv. Speciell, men helt underbar, precis som hon är! 🐶❤️
 
En liten sovande Tjorv! 🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Vilka fina och mysiga tjejer! Tänk att du har 3 fyrfota kompisar att gosa med, så härligt : ) Många kramar fina vän <333

Svar: De är helt underbara! Det är helt fantastiska, jag älskar dem så mycket! <3 Många kramar fina vän <333
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

Men så söta dom är!

Svar: Visst är de! <3
Hanna Andersson