hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

En hemsk vetskap...

Jag har blivit sämre bara över sommaren. Det är en tuff vetskap att ställas inför och ta in. Egentligen är det ingen överraskning, jag blir långsamt sämre och sämre hela tiden och har blivit under många år. Sedan jag var barn. Men det gör det inte lättare, mindre hemskt. Jag får en sån förtvivlan och panikkänsla och vill bara uppfinna en paus-knapp att trycka på. Stop i backarna lite nu! Jag vill inte bli sämre hela tiden. Försämras, förlora mer och mer. Om jag inte blir bättre, kan jag inte åtminstone få stanna på den nivå jag befinner mig på nu då?! Måste jag bli ännu sjukare och tvingas anpassa mig efter nya levnadsvillkor. Få en ny "normal-nivå. Ett nytt "normaltillstånd. Det vill jag verkligen inte alls. Der får räcka med försämringar nu. Snälla...

För varje funktion och förmåga jag förlorar, desto mer saknar jag det jag en gång hade, det jag en gång var. För varje permanent försämring och ny normal-nivå (mycket, mycket dåliga) jag kommer till desto mer saknar jag mig själv...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Amanda Jona [FOTOGRAF]
skriven :

Kram! <3

Svar: Kram <3
Hanna Andersson

2 Katarina
skriven :

Så tufft, förstår dina känslor. Önskar så mycket att ditt mående skulle gå åt andra hållet, d v s åt rätt/bättre håll och mående. Skulle även finnas en "spola-tillbaka" knapp för oss sjuka då vi iaf kunde få stanna på en bättre nivå i måendet. Många kramar fina vän <333

Svar: Väldigt tufft :( Det önskar jag med! Mer än något annat! En sån "spola-tillbaka-knapp" vore inte så dum att ha.
Kan du försöka tillverka en sån, Katarina? ;)
Många kramar fina vän <333
Hanna Andersson

3 Netti Starby
skriven :

Usch vad jobbigt! <3 Kramis

Svar: Verkligen :( <3 Kram
Hanna Andersson

4 Katarina
skriven :

Önskar att jag kunde det, Hanna ; )
Kramar <333

Svar: Ja, jag vet och det önskar jag med! ;) Kramar <333
Hanna Andersson

5 Nilla
skriven :

❤❤❤

Svar: ❤️❤️❤️
Hanna Andersson