hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Liverapport från affären!

I förmiddags åkte de andra i familjen iväg till en affär för att shoppa några olika grejer. Trisse och jag blev ensamma. Skönt med tystnaden men så tråkigt och frustrerande att jag aldrig kan hänga med på såna aktiviteter med familjen. Det är ett väldigt enformigt och tråkigt liv jag lever här i sängen. Redan när de satt i bilen skrev jag (sms) med Lina och mamma. Tur att inte pappa skrev något till mig. Då hade jag ringt upp honom och sagt till honom att sluta skriva och fokusera helt på att köra och titta på vägen! ;)

Väl i affären fick jag bilder skickade till mig på Lina och mamma som provade olika hattar. Det var fina bilder och jag drog allt på smilbanden där jag låg med Trisse på fötterna. De hittade några klädesplagg och sedan kikade de på det vi är i behov av, nämligen gardiner till mitt rum och varsin matta till Lina och mig. Mamma kom även på den smarta idén att köpa en blomma till mitt rum för att liva upp det hela en aning.

De hittade en mycket fin blomma och ett par mörkblå fina gardiner men ingen av mattorna de hittade kändes bra. Men men. Man kan inte hitta allt! Nu hoppas jag att mitt rum ska bli lite finare och kännas en aning mindre fängelse-likt och tråkigt. Jag är väldigt glad och tacksam att jag har min kära familj som bryr sig om mig så mycket att jag till och med får liverapporter från affären och får bevittna hattprovning och annat spännande!

En av mina favoriter, en vit orkidé! Plasten var ännu inte bortplockad när jag tog dessa två bilder. Och ljuset var inte det bästa. Men blomman är fin ändå! 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 moa
skriven :

himla fint av familjen din att fotografera under deras shoppingtur. och vilken vacker orkidé du fick hem jag har likadana här hemma :)

Tack för din senaste kommentar i min blogg finaste Hanna det betyder så mycket för mig att du ens orkar lägga energi på att läsa och bry dig.

Tänker på dig ska du veta. <3 många kramar <3 <3 <3 <3 <3

Svar: Det var verkligen supergulligt av dem! De är alltid så söta mot mig! Vet inte vad jag skulle göra utan dem. Orkidéer är en av mina favoritblommor, de är så himla vackra!
Tack själv, Moa för dina fina kommentarer här <3 Självklart läser jag! <3
Detsamma, jag tänker på dig och lilla A <3 Många kramar <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson

2 Katarina
skriven :

Kul (och omtänksamt inte minst) att du fick bilder fr hattprovningen : ) Väldigt vacker orkidé (som jag också älskar), blommor piggar upp så mycket! Många kramar fina vän <333

Svar: Ja, de är så himla gulliga! Jag önskar jag kunde dela med mig av hattbilderna, de är väldigt söta, men jag är ganska säker på att jag inte har mammas och Linas godkännande! ;) Visst är orkidéer vackra! Det vet mamma att jag tycker så valet av blomma var nog inte så svårt! Ja, blommor är bäst!
Många kramar fina vän <333
Hanna Andersson