hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Tjorven, Trisses och Kalle Kamel! đŸ¶đŸ«

Trisse har mÄnga goda vÀnner. Tyra och Tjorven, till exempel. Grannhunden Donna Àr en annan hund Trisse Àlskar och Àr god vÀn. Trisse har Àven vÀnner som inte Àr livs levande, gosedjur och leksaker. Hans absoluta favorit Àr Kalle Kamel. Ett kamel-gosedjur vi köpte till honom förförra gÄngen vi var i UAE, Dubai, nÀr han var lite drygt ett Är. Han har Àlskat sin kÀra Kalle Kamel frÄn första stund!

KĂ€rlek! đŸ¶â€ïžđŸ«

Om han fÄr vÀlja en enda leksak eller gosedjur att mysa med och ligga och pussa pÄ och bita lite kÀrleksfullt pÄ Àr det Kalle, alla dagar i veckan. Ett problem Àr att storasyster Tjorven Àr vÀldigt förtjust i Kalle hon ocksÄ, kanske Àr hon avundsjuk pÄ Kalle för att Trisse tycker nÀstan lika mycket om honom som han tycker om henne?

Tjorven förstör alla leksaker och gosedjur som kommer i hennes vÀg. Hon mÄ vara liten, men hon Àr envis och ivrig, sÄ Kalle mÄste alltid ligga pÄ en sÀkert plats dÀr Tjorven inte kommer Ät honom. Vi kan inte lÄta henne göra slarvsylta av Kalle som hon gör med alla andra gosedjur. Kalle Kamel Àr för vÀrdefull, uppskattad och Àlskad för att gÄ samma dystra vÀg till mötes som Tjorvens tidigare leksaker/gosedjur.

HÀr har vi henne, lilla Tjorven, stirrandes pÄ Kalle dÀr han sitter tryggt och pÄ sÀker höjd! 

HĂ€r Ă€r ett annat stĂ€lle Kalle fĂ„r sitta, uppe pĂ„ en hylla i en salladsskĂ„l! Det gĂ€ller att vara kreativ och ligga steget före nĂ€r man har en liten Tjorv i hemmet! Som jag Ă€lskar henne och Trisse! đŸ¶â€ïžâ€ïž Och Kalle, sĂ„klart! đŸ«â€ïž
Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Ha ha, nÀstan som Killer nÀr han Àr pÄ besök. Vi fÄr gömma allt som inte fÄr slaktas. Kram

Svar: JasÄ, Àr han ocksÄ sÄn? DÄ gÀller det att lÀgga undan det som inte fÄr bli förstört! Kram
Hanna Andersson

2 Grethe Hagen
skriven :

Aaaaaaaaaw 💙💙💙 Helt klart at dere mĂ„ ta godt vare pĂ„ Kalle for Trisse!!! 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙Om jeg har fattat det rett sĂ„ er det tvillingar som fyller Ă„r idag? 👍😊😊😊💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
ET STOOOOORT GRATTIS TIL VAKKRE HANNA OG SÖTE LINA đŸŽ‚đŸ°đŸŹđŸ«đŸ’„đŸ’ŽđŸŒŸđŸŒ đŸŽ‰đŸŽˆđŸŽŠđŸŽ€đŸŽđŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™đŸ’™ Kjempekleeeeemz fra Grethe 🌾💛💛💛

Svar: Ja, det mÄste vi verkligen göra sÄ inte Kalle kommer till skada! <3 <3 <3 <3 Vi fyller Är imorgon! Men det Àr ju nÀstan den 9:de nu! Tack sÄ hemskt mycket för grattis hÀlsningen, kÀra Grethe <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 Verkligen stort tack! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 Massa kramar till dig frÄn mig och min kÀra tvilling <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson

3 Lotta
skriven :

SĂ„ söt han Ă€r 😍 med sin kamel đŸ«! Ella Ă€r likadan. Hon bara leker med sina leksaker. Favoriten Ă€r Ugglan 🩉 frĂ„n Ikea. Hennes "storasyster" Ebba (som inte finns mer 😱) tuggade sönder leksak efter leksak. Sen fick vi leta efter hennes favoriter pĂ„ blocket för det skulle vara likadana leksaker. Absoluta favoriten var en röd Arla-ko 🐼. FörstĂ„r att ni mĂ„ste ha koll pĂ„ Kalle kamel đŸ«đŸ•â€ïžđŸ˜ŒđŸ€—

Svar: Visst Àr han söt! FörstÄr det! <3 De Àr verkligen olika, de smÄ liven! Vissa Àr försiktiga och andra Àr inte alls försiktiga! Ja, vi mÄste definitivt hÄlla koll pÄ Kalle sÄ han inte rÄkar illa ut! ;) <3
Hanna Andersson