hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Kemisk sömn är bättre än ingen sömn!

Precis som jag misstänkte kunde jag inte somna igår kväll/natt heller. Jag försökte verkligen med mindfullness, avslappnings- och andningsövningar men när det bara ledde till ännu mer feber och utmattning gav jag upp. Jag var i så desperat behov av sömn att jag var tvungen att ta till mina starka sömntabletter. Så det gjorde jag. Jag tog dem vid ett på natten, somnade en halv timma efter och sov till tio på morgonen! Visserligen med några uppehåll längs vägen, men ändå! Helt galet mycket sömn!

Tråkigt att det ska krävandes höstdoser av starka sömnmedel för att jag ska få minst 6-7 timmars sömn, men men. Det är som det är. Jag var lite lätt "bakis" imorse, både av medicinen och av sömnen, jag är inte van vid att sova så bra och mycket så hjärnan blir förvånad på något sätt. Det var i alla fall väldigt skönt att sova så bra en natt. Hoppas, hoppas att jag kan få lite sömn i natt och kommande nätter också. Men det kan vara för mycket begärt, är jag rädd...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Så skönt för dig med en natt med bra sömn! : ) Tur att det iaf finns tabletter som du kan ta till. (Jag tillhör ju dem som dessvärre alltid måste ta flera tabletter till hjälp, har inget annat val, dessvärre). Håller tummarna för att du får till sömnen ok även kommande natt. Många kramar fina vän <333

Svar: Ja, det var lika skönt som det var behövligt och ovanligt! Jag tillhör tyvärr också den gruppen. Jag tar sömntabletter varje natt, men de är inte särskilt potenta och hjälper därför inte så bra. Men ibland när det verkligen krisar tar jag Imovane, de starkare, och då kan jag sova mer ordentligt. Men jag tar dem inte regelbundet då jag inte vill bli beroende av dem och riskera att tappa effekt, då jag redan måste ta en mycket hög dos av dem för att få effekt. Utan jag sparar dem till "nödfall". Jag önskar att jag kunde ta dem varje kväll så jag fick sova bra mer än väldigt sällan, men det går inte.
Tack, det gör jag också <3 Kramar fina du <333
Hanna Andersson

2 Christin
skriven :

Hoppas hoppas att du sover i detta nu finaste Hanna-fin!! Och om du unte gör drt så håller jag alla tummar och tår att John Blund tittar in mycket snart! Kraaaaaaam raring! 💖💜💖💜💖💜💖

Svar: Det gjorde jag inte, det blev inte en minuts sömn på hela natten. Men nu är klockan tolv och jag ska försöka sova. Hoppas, hoppas på någon, helst några, timmars sömn i natt. Men vågar inte hoppas för mycket... Massa kramar finaste du <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson