hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

För tidigt födelsedagsfika med familjen!

Lina och jag fyller egentligen inte år förrän om en knapp vecka, på torsdag den nionde närmare bestämt. Men då vår kära mor är utomlands, en jobbresa till New York, några dagar före, under och efter vår födelsedag, ska vi fira lite idag. En för tidig födelsedag, helt enkelt. Då jag inte orkar något större eller mer avancerat firande, framförallt inte efter denna vecka med hela två läkarbesök.
 
Men lite firande måste jag såklart orka med, trots att jag inte orkar överhuvudtaget. Vi ska fika hela familjen, dricka te och äta små bakverk och bara mysa tillsammans. Sitta i soffan tillsammans och sedan öppna paket, yes, vi kör all in idag. Det är ju inte roligt att öppna paket som mamma varit med och köpt utan att hon ens är med.
 
 
Så idag blir det för tidigt födelsedagsfirande i form av födelsedagsfika! Det blir bra, jag ser fram emot denna dag. Jag återkommer lite senare och berättar hur födelsefikat var och om jag fått några fina presenter eller inte, vilket jag såklart är övertygad om att jag kommer få! Hoppas ni får en trevlig lördag, det ska åtminstone jag försöka ha! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Netti Starby
skriven :

Vad mysigt med firande och grattis i förskott! :-D Kramis

Svar: Jag hoppas vi får en mysig kväll med presenter och mat! Kram <3
Hanna Andersson

2 Katarina
skriven :

Åh, vad trevligt! : ) Grattis i förskott!🌹Hoppas du får en fin dag och att din kropp håller sig så lugn som möjligt också ; ) Många varma kramar fina vän <333

Svar: Det kunde blivit bättre om jag hade orkat vara med och fikat. Men jag orkade inte det, tyvärr. Men vi får hoppas på en bättre kväll! Hoppas du har haft en bättre dag än jag!
Tack ;) <3
Många varma kramar fina vän <333
Hanna Andersson

3 Emma
skriven :

åh så mysigt! jag kommer nog förbi lite snabbt på torsdag efter jobbet om det går bra. hörde något önskemål om kakor.. 🍂😘

Svar: Det kunde blivit väldigt mysigt om jag inte börjat spy pga utmattning och värken. Men vi tar nya tag och hoppas på lite mysig present-utdelning nu på kvällen. Åh så mysigt! Hoppas jag kan komma upp till soffan då, annars får vi äta kakor i min säng. Världens godaste kakor, längtar! <3 Puss på dig Emmis <3
Hanna Andersson