hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Skönt att kunna vara behjälplig för ovanlighetens skull!

Ikväll har jag varit behjälplig! Jag har gjort något, varit den som hjälpt och inte varit den som blivit hjälpt, för ovanlighetens skull! Det var ovant och en skön känsla. Det jag gjorde var att hjälpa mamma med hennes Mobila BankID. Än finns det några fungerande hjärnceller kvar. De är inte många men de är bra att ha! Som nu då jag satt vid min dator och var värsta datorgeniet och bankexperten på Swedbanks hemsida! Härligt att göra något vettigt några minuter på detta dygn! När jag var klar och hade hjälpt mamma färdigt sa jag på skämt att nu är hon skyldig mig något tillbaka. Så fixade hon min middag, senare min kvällsmat, hon hjälpte mig på och av med lite kläder och gjorde te och smorde in min rygg och lite övrig kropp med mitt läkemedel mot hårsäcksinflammationen. Så jag tror nog hon "betalat av" det hon blev skyldig med råge! ;)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Det är ju tur att vi "gamlingar" har er unga som kan hjälpa till. Mina barn får livrädda sin mamma ibland de också ;-) kram

Svar: Vanligtvis brukar jag också tillhöra kategorin "gamlingar" men tydligen kan jag fortfarande lite om tekniken! ;) Kul att känna sig som 22 för ovanlighetens skull! ;) Bra att ni mammor har oss ungdomar som får livrädda er då och då ;) Kram
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Visst är det härligt när man kan hjälpa varandra med olika saker :D Många stora kramar världens finaste Hanna <333

Svar: Det är det verkligen! Framförallt för mig nu när jag är så ovan vid att vara den som hjälper och inte den som blir hjälpt!

Många stora kramar världens finaste Helena <333
Hanna Andersson