hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Mors Dag! ❤️❤️

Idag är det Mors Dag, det tror jag ingen- eller väldigt få- har missat! Jag har världens bästa mamma! Tänk vilken lycka att kunna skriva så, att jag har världens bästa mamma, och verkligen mena det. Vi är som väl är många som har världens bästa mamma så topplistan över de bästa mammorna i världen måste vara knökad!

Samtidigt som jag gläds lite extra mycket idag jämfört med alla andra dagar på året vilket fantastiskt fin och stöttande, älskande och omsorgsfull mamma jag har turen att ha tänker jag på alla de som haft oturen i livet att inte få en fin och stöttande mamma. Jag tänker också på alla de som varit med om det fruktansvärda att mista sin egen mamma, som min pappa till exempel. Men jag vet att pappa och alla andra som förlorat sina älskade mammor skickar extra tankar upp till sina ängla-mammor uppe i himlen. Och tänk vilken Mors Dag tillställning det hålls idag där uppe på molnen! Alla änglar-pappor är säkert avundssjuka. Men deras tur kommer om ca ett halvår på Fars Dag. Den som väntar på något gott...

Mamma fick några presenter av Lina och mig imorse som hon blev mycket glad för. Lina tycker om att shoppa så det blev en hel hög med presenter, men mamma är värd varenda en av dem! Utmattande bara att sitta och vänta och titta på medan hon öppnade alla! ;)

Lina bakade en mycket smarrig tårta med sockerkaksbottnar, citronkräm och blåbärssmörkräm och spritsad grädde. Hoppas jag skrev det rätt nu, annars får Lina rätta mig i kommentarerna till detta inlägg! ;) Trots illamående fick jag allt i mig en liten bit och den var mycket, mycket god. Lika god som den var fin att se på!

På den här bilden ser tårtan gul ut, vilket den inte är, den är vit. Vackert med en bukett liljekonvaljer som mormor tagit in från trädgården! 

Vacker tårta även inuti med tre lager och två olika fyllningar! 😍

Jag var med en stund hos mormor och morfar, där vi kalasade på tårtan. Det är högst sällan jag är med på släktträffar, små eller stora, hemma eller borta. Men idag var jag med på grund av att vi var så få, bara vår familj och mormor och morfar. Är min moster med familj med som har två små mycket gulliga men högljudda barn med kan jag inte delta. Det kan jag såklart inte alltid heller även om barnen inte är med, men idag gick det. Som alltid tack vare extrem envishet, en näve extra mediciner, hörselproppar, solglasögon och ryggläge vid fikabordet. Kraschen är bara att ta efteråt. För jösses så gott och trevligt det var att vara med på tårtkalaset. Det är jag så fruktansvärt sällan att det känns lite som självaste Nobelfesten när jag väl kan vara med på ett litet hörn.

Stora kramar till dig idag, världens finaste mamma, som alltid finns vid min sida och stöttar. Du är mitt allt, det vet du. Och du har dem godaste kramarna i världen, näst efter pappa! ;) Kramar från mig och Lina ❤️❤️ Stora kramar till världens finaste mormor och världens finaste farmor i himlen. Och även stora kramar till alla andra fina, starka och fantastiska mammor idag! Ni gör världen till en bättre plats, inte minst för era största beundrare, era barn. ❤️❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lina
skriven :

Hur skulle världen se ut utan alla dessa fantastiska mammor?! Vi har, som du skriver, världens finaste och mest underbara mamma❤️ Och Trisse världens bästa mormor. Och vi med. Farmor finns med i våra tankar lite extra idag❤️
Vill oxå säga att du fick infon om tårtan helt rätt👍😜
❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Det är en väldigt bra fråga som jag helst inte vill fundera på för det är så otänkbart och skulle vara så fruktansvärt hemskt.
Ja, vi har utan tvekan världens finaste Trisse har världens finaste mormor <3 Vi med ja, vår mormor är väldens bästa hon med, farmor lika så och hon finns i våra tankar varje dag men lite extra just idag. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Tack så mycket, annars hade du fått rätta mig! Kramar love <333

Precis, vi har världens bästa mamma och Trisse har världens bästa mormor. Klart vi har farmor i våra tankar, varje dag men lite extra idag!
Hanna Andersson

2 eva linah
skriven :

ser jättegott ut!

Svar: Det var det också! :)
Hanna Andersson