hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Massa hund-mys och liten höft-förbättring!

Idag är det alltså torsdag igen! Torsdag innebär att vi ska ha våra bonusvovvar här, Lina ska snart åka och hämta dem. Jag ser fram emot extra sällskap i sängen. Tänk, jag tröttnar aldrig på vovve-mys i sängen. Ju fler vovvar desto bättre. Lina ska arbeta ett kort pass idag så hundarna och jag blir inte ensamma så många timmar. De får komma ut på promenader innan och efter och medan Lina är på jobbet ska vi ligga i sängen och mysa. Det ska vi i och för sig göra även när Lina inte är på jobbet men det är när Lina är iväg som vi är som mest begränsade.

Jag har lite svårt att förstå att det redan är torsdag, nästan helg! Veckan har gått fort och i natt fick jag sova hyfsat bra vilket såklart gjorde att natten var över fort. Förra natten fick jag bara någon ynka timmas sömn så det var skönt att jag kunde sova lite bättre i natt. Höfterna har återhämtat sig någorlunda efter besöket på akuten. Nu gör de inte längre katastrof-jag-vill-dö-ont vid varje steg utan "bara" riktigt-vidrigt-ont vilket utan tvekan är ont tillräckligt men ändå en liten förbättring. Så det är jag glad för! Sen att resten av kroppen, alla muskler och leder, hud och nervsmärtor, gör lika hemskt ont som alltid är något jag lever med och bara måste stå ut med. Så det är väldigt välkommet att höfternas tillfälliga försämring är bättre nu. Man får glädjas åt det lilla!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Skönt med en liten förbättring ändå! Kram på dig.

http://nouw.com/bellss

Svar: Varje liten, liten förbättring är välkommen! Även om den är tillfällig! Kram
Hanna Andersson

2 Netti Starby
skriven :

Vad skönt att det har blivit lite bättre och det är verkligen mysigt med vovvar i sängen! <3 Kramis

Svar: Väldigt skönt, även om förbättringen bara är liten så är det mycket värt! Såå mysigt med vovvar i sängen! <333 kram
Hanna Andersson

3 LIL' BABUSTYLE - Vem sa att man inte kan läsa tankar?
skriven :

Skönt med en liten förbättring! Jag hoppas det fortsätter gå framåt, om så bara lite i taget.

Och så mysigt med vovvemys! Åh vad jag saknar det! Saknar alla vovvarna på hunddagiset jag hade praktik på. Massa mys var det då! Saknar min Bebis också som lämnade oss för tre månader sen. :(

Svar: Japp, skönt att det är åter till det normala. Och ännu bättre om det blir bättre än normalt!
Ja, verkligen mysigt med vovvarna! Älskar dem så mycket. Förstår att du saknar vovvarna på hunddagiset och ännu mer din egen Bebis! Den sorgen är hemsk :( <3
Hanna Andersson

4 Nilla
skriven :

💖💖💖

Svar: <3 <3 <3
Hanna Andersson