hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

It's business as usual! đŸ„

Jaha, dÄ var det mÄndag och ny vecka igen. Tiden gÄr fort. Och samtidigt lÄngsamt. Jag önskar att jag kunde sÀga att jag har sovit bort helgen. Men det har jag tyvÀrr inte. DÀremot har jag vilat bort helgen, nÀstan samma sak fast inte alls lika bra för ÄterhÀmtningen. Hur mÄnga vÄrdbesök jag har gÄr lite i perioder. Nu Àr det en ganska intensiv period igen med neurolog-utredning som pÄgÄr och vanliga vÄrdcentralen och lite annat smÄtt och gÄtt som varken kan vÀnta eller struntas i. Idag ska jag till vÄrdcentralen för lÀkarbesök hos min vanliga allmÀnlÀkare. Mamma ska förstÄs med. PÄ fredag ska jag till sjukhuset för ny gastroskopi. TvÄ vÄrdbesök pÄ en vecka Àr alldeles för mycket men ÀndÄ ingenting jÀmfört med hur det kan vara i vÀldigt intensiva perioder. Men hur som, vÄrdbesök Àr det alltid i nÄgon form och olika mÀngd. It's business as usual helt enkelt!

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Netti Starby
skriven :

Hoppas att det gÄr bra för dig pÄ vÄrdcentralen idag! <3 Kramis

Svar: Tack sÄ mycket! Det hoppas jag med! <3 kram
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

FörstÄr att det Àr otroligt krÀvande för dig! Sjukdomarna i sig Àr vÀldigt pÄfrestande, men Àven vÄrdbesöken Àr nÄgot som en frisk mÀnniska skulle bli slut av. Att du klarar av en utredning, gastroskopi och dessutom andra besök Àr otroligt imponerande! Wow alltsÄ, helt fantastisk Àr du Hanna.

Svar: Ja, det Àr verkligen otroligt krÀvande. Det Àr ett heltidsjobb i sig att vara svÄrt sjuk och ett Ànnu ett heltidsjobb att hÄlla koll pÄ och gÄ pÄ alla vÄrdbesök och genomgÄ utredningar hela tiden. Den neurologiska utredningen Àr inte heller den enda utredningen jag hÄller pÄ med just nu. Gastroskopin Àr en undersökning som görs i ett steg i min mage-tarm -utredning som fortfarande inte Àr helt avslutad. Och snart drar jag igÄng en utredning för att fÄ svar pÄ mina allergier jag börjat fÄ mot diverse födoÀmnen.
Japp, tvÄ heltidsjobb Àr vad det Àr! :/
Tack snÀlla Bella, vad gullig du Àr <3 Kram
Hanna Andersson

3 Days by Johanna
skriven :

Hoppas dina lÀkarbesök gÄr bra och att de inte tar allt för mycket pÄ dina krafter.

Svar: Tack, besöket idag gick bra, men det var tufft. Ska strax skriva och berÀtta om hur det gick och vad vi pratade om och kom fram till. VÄrdbesök tar tyvÀrr alltid alldeles för mycket pÄ mina krafter, men jag har inget annat val Àn att gÄ pÄ dem.
Hanna Andersson

4 Heléna
skriven :

Hoppas du fÄr en riktigt bra vecka nu finaste Hanna och att alla lÀkarbesök gÄr bra!!! MÄnga stora kramar vÀrldens finaste du <333

Svar: Tack snÀlla rara du! Detsamma önskar jag dig <3 MÄnga stora kramar vÀrldens finaste du <333
Hanna Andersson