hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Högsommarvärmen gör mig extra utslagen och på dåligt humör

Nu är klockan snart nio på kvällen och det är egentligen först nu som det blivit lite svalare. Det har varit så varmt och klibbigt hela dagen. Värsta högsommarvärmen och jag mår verkligen inte bra av det. Jag svettas som en gris, det är hemskt. Det rinner överallt på kroppen och jag blir extra utslagen av denna värme. Jag tror att de allra flesta tycker om värmen och jublar nu när det börjar bli sommar och varmt. Jag känner precis tvärt om. Usch och fy för denna värme. Jag vill redan att det ska bli vinter och kyligt igen. Värken blir inte heller lindrigare av värme så jag har ingen fördel av denna värmebölja. Jag mår bara sämre och blir på dåligt humör. Och allt extra ljus är rena rama tortyren för min överkänsliga hjärna. Jaja. Det är ingen idé att deppa ihop allt för mycket på grund av vädret eftersom jag inte kan göra ett dugg för att påverka vädret.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lina
skriven :

På vårt vanliga tvillingvis så instämmer jag helt och känner precis samma! Längtar så efter vintern och kyla😓
❤️❤️❤️

Svar: Vilken överraskning att du känner likadant, kära tvilling! ;) Jag vet att du också längtar till vinter och kyla, men vi får försöka stå ut och njuta av sommaren så mycket det går ändå! Puss på dig Lini <3 <3 <3
Hanna Andersson