hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Försöker peppa mig själv men lyckas inte helt

Idag är en en dag med nya möjligheter och nya chanser att skapa fina minnen och uppleva något fint och bra, stort som smått. Det brukar inte krävas mycket för att jag ska bli glad inombords och känna att livet är ganska okej, högst tillfälligt visserligen, men alla små ögonblick av glädje är mycket värda. Det låter säkert klyschigt, allt detta, och det är det. Det låter säkert som att jag är hög eftersom jag babblar så konstigt, men det är jag inte. Jag försöker bara peppa mig själv. Jag vet helt ärligt inte om jag lyckas, men kanske peppar jag någon annan med mina glättiga och klyschiga ord och då är ingen gladare än jag.

Gårdagen var en riktig skit-dag och jag är rädd att jag kommer må lika extra pyton-dåligt även idag. Men jag har inget annat val än att fortsätta kämpa, fortsätta blicka framåt och fortsätta le och försöka njuta av något litet gott som denna dag förhoppningsvis kommer innehålla. Ingenting blir bättre av sura miner och jag måste intala mig själv jag kommer klara att ta mig igenom ännu en dag i detta helvete, trots att det allt för ofta känns som en omöjlighet.

Som jag brukar tänka: Jag måste fortsätta kämpa. Inte nödvändigtvis för att jag vill, utan för att jag måste.
Och så är det med det...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Jag förstår helt och fullt att det känns jobbigt, det är inte konstigt Hanna! Du är så stark som kämpar på.
Men vet du? Klart detta ska bli en bra dag! Helt fantastisk. Kom ihåg hur fantastisk du är och NJUT av det - lev på känslan av att du är en så otroligt fin, stark och glädjespridande människa. För det är du. Kram!

http://nouw.com/bellss/min-resa---anorexia-30223514

Svar: Nej, det är inte det minsta konstigt att det känns jobbigt och ohyggligt tufft alldeles för ofta. Tack så hemskt mycket, snälla rara Bella för din fina kommentar! Dina ord betyder mycket! <3 Du är också otroligt stark och fin, det vet du att jag tycker! <3
Kram
Hanna Andersson

2 Netti Starby
skriven :

Det är alltid bra att försöka kämpa på trots att om det inte går som man vill. Du är stark! <3 Kramis

Svar: Ja, det måste man! Tack <3 kram
Hanna Andersson

3 Katarina
skriven :

Hoppas att du haft (och får under resterande del) en bättre dag än i går. Jag tycker inte det du säger alls är klyschigt utan tror som du att man får försöka peppa sig själv. När jag haft en riktigt dålig dag så försöker jag också tänka att nästa kan ju iaf inte bli värre, också en typ av pepp ; ) Kramar <3<3<3

Svar: Dagen har varit en aning bättre, eller mindre katastrofalt dålig, än igår! Tack och lov :) Precis, man måste försöka peppa sig själv och alla tankesätt är bra, utom de dåliga! ;)
Kramar <3 <3 <3
Hanna Andersson

4 Jessica Högberg
skriven :

I varje klyscha bor en sanning. Positiva rullen funkar inte bara på andra... hoppas den mycket snart ger utdelning för dej!

Svar: Det har du helt rätt i! Tack, det hoppas jag med!
Hanna Andersson

5 ME alltidvila
skriven :

Vi får peppa varandra så gott det går och du gör ett bra jobb för många <3

Svar: Precis, det måste vi försöka göra! Tack! Det betyder mycket att du tycker det <3
Hanna Andersson