hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Får ta mycket skit, men får ta emot ännu mer kärlek!

Japp, precis som jag visste när jag la ut mitt inlägg imorse och delade det till några ME-grupper på facebook fick jag ta en hel del skit för det jag skrev. Jag behöver inte gå in på några detaljer, då det skulle inkludera fula skällsord och många osanningar om mig, men jag blir uppriktigt ledsen att jag inte kan uttrycka mina högst PERSONLIGA åsikter utan att få skit för det. Att personer som läser inte alltid håller med mig är helt självklart och inget jag bryr mig om. Vi har ALLA rätt till våra åsikter. Men att kalla någon för fula saker, skriva saker om mig som inte är det minsta sant, hävda att jag bara vill ha uppmärksamhet och jag säkert inte ens är sjuk är lite för mycket för att jag ska känna att det är okej. Jag gör ett aktivt val att synas, eller åtminstone låta mina texter synas, både när jag skriver här och när jag delar. Men det betyder inte att jag ska behöva stå ut med att få ta hur mycket skit som helst. Det betyder inte att jag inte tar åt mig och blir ledsen. Att jag tycker att ME ska kallas ME och inget annat är bara vad jag tycker. Vad andra tycker är upp till var och en och jag skulle aldrig ge någon skit för att han eller hon säger Kroniskt trötthetssyndrom. Dels för att jag är en vänlig person, men också för att det inte är min ensak, det är inte min sak att kommentera.
 
Men, nu släpper vi det negativa och fokuserar på det positiva. All den kärlek och positiv feedback jag får är alldeles underbar! Jag blir på riktigt tårögd, glad och så varm i hela hjärtat! Alla ni som läser, stöttar, kommenterar, "gillar" och delar med er av era egna berättelser och erfanenher gör mitt liv lite enklare att leva. Eller mindre svårt och helvetiskt att leva, kanske jag ska säga! TACK till er som stöttar och som skänker glädje och kärlek till mig. Det betyder mer än jag kan beskriva med ord! Kramar och kärlek tillbaka till er! Ni gör att jag ibland till och med kan få lite hopp om mänsligeten! ;)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Heléna
skriven :

Det finns alltid människor som måste kritisera allt och inget och de är det ingen idé att lägga energi på! Fortsätt att stå på dig för vem känner dina sjukdomar bättre än du själv <3 God natt och sov så gott <3 Många stora kramar världens bästa finaste Hanna <333

Svar: Det är ju tyvärr så :( Nej, jag försöker verkligen att inte bry mig och att inte lägga energi på sådana människor. De förtjänar inte min energi, men jag kan ändå inte hjälpa att jag blir ledsen. Eftersom jag blivit mobbad i flera år i skolåldern kommer såna känslor tillbaka till mig när någon skriver/säger dumma och elaka saker till mig också så jag har varit lite nere ikväll. Men det är bara att ta nya tag och komma tillbaka stark och glad imorgon! :D Tack så mycket, det ska jag!
God natt, sov så gott <3 Många stora kramar världens bästa och finaste Helena och tack snälla för dina fina kommentarer <333
Hanna Andersson

2 Grethe Hagen
skriven :

Åååååh lille söte vennen, ikke skal du få skit for dine egne meninger!?!?!? 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
STÅ PÅ DEG KJÄRE DU, BARE DU VET, SÅ DRIT (unnskyld for språkbruket 😀) I HVA DEM ANDRE MENAR 🌹💝🌹💝🌹💝🌹💝🌹💝🌹💝🌹💝🌹💝🌹💝
ALL KJÄRLIGHET I HELE VERDEN TIL DEG SÖTE VENNEN 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
Kleeeemz fra Grethe ❣️❣️❣️

Svar: Kära Grethe <3 <3 Jo, tyvärr får jag en hel del skit för det jag skriver och de åsikter jag uttrycker. Men jag försöker att inte bry mig och fortsätta med det jag gör för jag vet att det är viktigt och att det är ännu fler som stöttar mig än de som ger mig skit. Tack snälla rara du för dina fina ord och för din stöttning! <3 <3 <3 <3 <3 <3 All kärlek i världen tillbaka till dig, finaste Grethe! Kramar <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson

3 Nilla
skriven :

Tänk att det alltid ska finnas människor som måste uttrycka sitt missnöje på ett nedlåtande sätt. Jag tycker du är modig som delar med dig så öppet. Kram

Svar: Ja, tänk att det alltid ska vara så. Tack snälla Nilla, det betyder mycket att du och så många andra stöttar mig! Kram
Hanna Andersson

4 Anonym
skriven :

Starkt att du står upp för dina åsikter, vi är många som håller med dig💗💗💗 Johanna

Svar: Tack snälla Johanna. Det betyder mycket att du och så många andra stöttar mig! <3 <3 <3
Hanna Andersson

5 Bambi
skriven :

De personerna borde verkligen skämmas. Man kan inte hålla med alla om deras åsikter - men visst fasen ska man ha rätten att uttrycka de utan att få massa skit tillbaka. Usch och fy!

Svar: Håller helt med dig i det du skriver! Kunde inte sagt det bättre själv! Usch och fy!
Hanna Andersson

6 Katarina
skriven :

Blir så ledsen att du fått ta skit, allt du skrev om instämmer ju flera ME-läkare i. Har även hört dem säga att de även beklagar att forskn.resultaten ang kommande läkemedel också ofta blir felaktiga då grupper med generell trötthet blandas med ME-sjuka. Du har därför sååå rätt i ditt inlägg!! Nu ska vi så klart lämna det och all kärlek och kramar till dig för att du är en så fin människa och bra talesperson för vår sjukdom! <3<3<3

Svar: Det gör mig ledsen också. Tycker inte det är särskilt snällt av vuxna människor att "attackera" någon på detta sätt när allt jag gjorde var att uttrycka mina egna åsikter. Jag skriver om mitt liv och min vardag och allt jag vill är att upplysa och uppmärksamma mina sjukdomar, främst ME. Men tydligen kan vissa störa sig ordentligt på det med.
Ja, jag är inte direkt ensam om att min åsikt om namnet på vår sjukdom. Tack! Och tack så hemskt mycket för din stöttning och fina ord! Det gör mig verkligen glad! <3 <3 <3
Hanna Andersson