hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

En självläkande dator! 😍💻

Nu har det hänt något väldigt konstigt, men väldigt bra, så jag är glad och tacksam som bara den! Och en smula fundersam och frågande. Som jag skrev igår vägrade min dator att starta igår morse. Den var stendöd, gav inte så mycket som ett pip eller minsta lilla ljus ifrån sig. Den var helt svart och död. Det gjorde mig så deppig och jag orkar inte extra problem som tar onödig energi från mig. Jag har nog med skit och hinder varje dag att stå ut med, ta hand om och ta mig över.

Men så när jag satt i soffan igen på eftermiddagen efter en hel dags krasch i sängen så tryckte jag på datorns startknapp. Jag hade ingen som helst förhoppning att den skulle starta, den var ju stendöd på morgonen. Men jag tryckte ändå på knappen, bara för att och vad händer då?! Jo, datorn startar! Skärmen tänds och suset av fläktarna drog igång. Jag bara gapade av förvåning! Sen gav jag ifrån mig någon form av ett litet glädjetjut!

Här är en värdelös bild på den nästintill magiska och självläkande datorn som gick från död till levande på endast några få timmar! 😳

Så nu när dator på något konstigt vis vaknat upp från de döda slipper jag (Lina) ta tag i att ringa supporten idag och nu slipper jag känna frustration över att min relativt nya dator (jag köpte den i oktober förra året) redan lämnat in. Det var väldigt skönt att åter gå och vila i sängen med betydligt mindre oro i magen och frustration i kroppen. Min dator hade på något vänster helat sig själv! Vilken lycka, jag har en självläkande dator!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Så roligt att den startade! Kanske var den överhettad?

http://nouw.com/bellss

Svar: Så himla skönt! Kanske, fast den hade varit avstängd/vilande hela natten innan den vägrade starta. Vet faktiskt inte, men det var gött att den startade nu i alla fall!
Hanna Andersson

2 Netti Starby
skriven :

Vad roligt att datorn startade och sådär konstigt blev det med min sons surfplatta inte för länge sedan. Man blir verkligen sjukt glad när det funkar ingen! :-D Kramis

Svar: Väldigt roligt att datorn startade! Men så himla konstigt, den var verkligen helt död! Teknikprylar är konstiga ibland, så är det bara! Japp, sjukt glad! :D Kram
Hanna Andersson

3 Jenniey Love
skriven :

Så bra att den kom igång igen. Det kan ha berott på överhettning eller att det samlats massa damm i fläktarna, men då brukar fläkten låta extremt mkt. Hände mig för bara några veckor sen. Man får ju lite panik, då datorn är en del av sitt sociala liv som sjuk.

Jag undra om jag kan få länka din blogg på Torsdag? Vill gärna dela med mig av andra fighters som också bloggar om sin kamp nu när vi närmar oss Internationella ME & Fibromyalgi dagen. kramiz<3

Svar: Väldigt skönt att den kom igång! Ja, men så kan det vara, för den lät en hel del innan den dog. Så det är mycket möjligt! Ja, mest beroende är jag av min telefon, men datorn är definitivt bra att ha!

Det får du väldigt gärna göra! Tack för att du frågade och tack för att du hjälper till att sprida kunskap och uppmärksamhet om ME och fibro! Det behövs! <3 Kram <3
Hanna Andersson