hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

En mindre katastrof-dålig dag!

Igår kväll tog jag mina starka sömntabletter och otroligt nog har jag sovit hyfsat bra i natt! Säkert åtta timmar och jag inte vaknat allt för många gånger och kunnat somna om någorlunda snart. Så skönt! Den kraftiga feberfrossan lättade under natten och gick tillbaka till min vanliga feberfrossa som är stark och jobbig nog, men såklart bättre än den extra starka feberfrossan som är ett helvete för kroppen. Värken har däremot varit lika extra hemsk som igår så det fick bli en rejäl hög starka smärtstillande samt muskelavslappnande redan i förmiddags. Inte kul att börja dagen med de starka medicinerna, men vad ska man göra?!

Jag har nyss fått i mig lite mat och illamåendet samt magknipen har precis satt igång. Bara att försöka blunda, drömma sig bort och vara tacksam att denna dag lyckligtvis är en aning mindre katastrof-dålig än gårdagen.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Days by Johanna
skriven :

åh skönt du fått sova lite.

önskar jag kunde ta lite av din smärta så du slapp <3

Svar: Ja, skönt och extremt nödvändigt! Tack, vilken snäll tanke! Önskar dock inte ens min värsta fiende en bråkdel av min smärta. Men tack <3
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Skönt att du har fått sovit bättre och att den här dagen är en mindre katastrofdag än gårdagen, men ledsamt att du ändå ska behöva må så dåligt :( Många stora kramar världens finaste Hanna <333

Svar: Det är ledsamt att mina "mindre katastrof-dåliga" dagar ändå är riktigt dåliga. Väldigt ledsamt och väldigt tufft. Många stora kramar världens finaste Helena <333
Hanna Andersson

3 Moa
skriven :

Hej Finaste Hanna! Tack snälla för dina kommentarer i min blogg och som du kanske har märkt har jag inte varit så närvarande i bloggvärlden på ett tag. men nu är jag äntligen tillbaka :)

Har läst tillbaka i din blogg och det verkar som du genomgått rent helvete igen, blir så himla ledsen när jag läser men samtidigt vet jag att du är så jäkla stark. Du tar verkligen en dag i taget och bara kör. beundrar verkligen din styrka, helt otrolig. Himla glad över att du fått sova 8 timmar trots att du vaknat emellanåt så är det ju bra att du har somnat om. Vad heter dina sömntabletter om jag får fråga? jag hoppas din dag imorgon blir bättre och att du får en lugn och skön dag så du kan njuta lite <3 kram finaste bästa Hanna

Svar: Hej fina Moa! Varsågod :) Tack själv för din kommentar här hos mig <3 Trevligt att du är tillbaka, du är alltid saknad! <3

Ja, det är dessvärre ett helvete mest hela tiden utan avbrott eller uppehåll. Ja, jag måste ta en dag i taget och försöka blicka framåt och fortsätta kämpa på trots att det är allt annat än enkelt. Tack så mycket!

Det var väldigt skönt med en bra natts sömn, tråkigt dock att det krävs så starka mediciner och total "neddrogning" för att jag ska få några timmars sömn.
Jag har några olika sömntabletter, men den starkaste som jag tror är den du syftar på heter Imovane. Det är en stark medicin som räknas som "halv" bensodiazepin och den är starkt beroendeframkallande, vilket innebär att hjärnan vänjer sig vid dosen och behöver starkare och starkare dos för att få effekt. Det kallas "tillvänjning" och är ett stort problem med starka, beroendeframkallande mediciner.
Hoppas verkligen inte att anledningen till att du frågar är att du lider av så stora sömnbesvär att du känner att du behöver den här medicinen. Det önskar jag inte någon och framförallt inte dig, fina Moa! <3

Tack, detsamma! Hoppas du, D och lilla A får en härlig fredag och en fortsatt fin helg <3 Stor kram bästa du <3
Hanna Andersson

4 ME alltidvila
skriven :

Skönt att du fått sova även om det var med starka sömntabletter. Hoppas du får en lite bättre dag idag med. Många kramar fina kämpe <333

Svar: Det var väldigt skönt och ännu mer välbehövligt! Tråkigt bara att det krävs total "neddrogning" för att få några timmars sömn. Tack, detsamma <3
Många kramar fina kämpe <333
Hanna Andersson