hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Bortskämd som bara den av min älskade familj! ❤️👠

Ja, vad ska man säga. Jag har ett rent helvete med kropp och hjärna och lever ett fruktansvärt isolerat liv med mer smärta och hemskheter man kan tänka sig. Men mitt i allt elände är jag bortskämd som få! Jag har en helt underbar och fantastisk familj som verkligen tar hand om mig, på alla sätt och vis. Rent fysiskt med mat, tvätt av mina kläder, mediciner, tvätt av mig osv osv. De ger mig också ett väldigt fint känslomässigt stöd, vi står varandra väldigt nära vi i familjen. Som man ofta gör när man gått igenom massa skit tillsammans. De hjälper mig med papper (bankpapper och annat viktigt som jag är för hjärntrött för att fixa och för utmattad för att ens orka ta tag i själv). Och något jag uppskattar mycket. De ger mig den lilla livskvalitet jag har. Den glädje jag upplever är de till allra största del en del av.

Lina är väldigt, väldigt duktig på att skämma bort mig. I vårt äktenskap (vi säger skämtsamt att vi är gifta, för det är vi ju nästan) är hon utan tvekan den som är mest romantisk. Hon kommer ofta hem med blommor och små gåvor. Senast var det ju presenter på ME-dagen och innan dess en ny resetidning. Idag har jag legat och vilat i sängen hela dagen och de andra har varit iväg och shoppar och kikat i affärer. Vad kommer Lina hem med om inte en present till mig? Ett par supersnygga klackskor! Eller present år det faktiskt inte, för jag har betalat henne för skorna, men utan henne hade jag inte fått hem dem. Hon gick runt i affären och fick syn på dem och tänkte direkt på mig. Gulligt, tycker jag. Jag blev väldigt glad! Och jag höll på att bli ordentligt lurad när jag frågade vad skorna kostade, vad jag blev skyldig. "500 spänn", sa hon. "Okej, då swishar jag det nu", sa jag. Men då skrattade hon och sa att hon skojade. De var tydligen på rea och kostade bara 149! Inte illa.

Här är skorna och mina fula, blålila fötter. Tatueringen på utsidan av mitt vänstra smalben är Metallicas logo, "Metallica M:et", för de som inte vet. Jag har alltid kunnat gå bra o klackskor, men nu när jag knappt kan gå överhuvudtaget, oavsett vilka skor jag har på fötterna, är klackskor såklart inte bästa valet. Men när jag åker rullstol, som jag gör så fort jag ska utanför dörren, kan jag ha vilka skor som helst! Någon fördel ska man väl ha när man tvingas åka rullstol?! ;)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Heléna
skriven :

Det är tur att du har en så fin familj som skämmer bort dig lite extra när du har så mycket som går dig emot hela tiden finaste du <333 Så snygga skor!!! Bra val av Lina :D God natt finaste du och sov så gott :D Många stora kramar världens bästa Hanna <333

Svar: Jag är så otroligt tacksam för min fina familj och allt de gör för mig, varje dag! Inte nog med att de tar hand om mig och ser till att jag har mat i magen, vatten i mitt glas, mediciner till hands och rena kläder. De gör så mycket mer, de skämmer verkligen bort mig med kärlek och nu även med presenter!

Visst är de snygga! Helt i mig stil, så "jag".
Många stora kramar finaste och bästa Helena <333
Hanna Andersson

2 Nilla
skriven :

Wow, vilka snygga skor. Du har verkligen en fin familj men så är du ju värd att bli lite bortskämd i din tuffa vardag också. Kram

Svar: Visst är de! <3 Blev så glad, de är så "jag"! Japp, världens finaste familj, som din underbara familj. Jo, det är jag väl, har lite svårt att tycka det själv bara! Alla är värda lite vardagslyx, inte minst de som har det tufft all övrig tid! Kram
Hanna Andersson

3 Evahle - en blogg om psykisk hälsa
skriven :

Så fina skor :)

Svar: Visst är de! :)
Hanna Andersson