hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Att spela MasterMind med NoMind är inte så lätt! 😅

För ganska många år sedan, när Lina och jag var barn och i yngre tonåren brukade vi spela ett spel som heter MasterMind. Om jag inte helt missminner mig var det vår moster som introducerade oss till det spelet och lärde oss hur man gjorde. När Lina och jag var yngre bodde vår moster antingen utomlands eller i Stockholm så vi träffades inte så ofta. Men nästan varje gång vi sågs spelade vi detta spel MasterMind. Jag har därför enbart roliga minnen sammankopplade med detta lilla spel.

För några veckor sedan hittade Lina MasterMind längst in i sin garderob och beslöt sig för att ta fram det. Sedan dess har mamma och jag spelat hela tre gånger! Vi sitter, vissa halvligger, i soffan och dricker kaffe under tiden. Trevligt, men ack så svårt. Att spela MasterMind med NoMind är inte så enkelt, kan jag tala om. Mamma vinner varje gång och det har dessutom hänt att min hjärna låst sig så totalt att mamma andningen fått hjälpa mig eller så har jag avbrutit för jag insett att jag inte kommer klura ut svaret (rätt färg-uppsättning). Men trots min NoMind är MasterMind en liten stunds underhållning som inte tar alldeles för mycket energi av mig. Även om det tar tillräckligt mycket energi för att jag ska börja skaka i hela armen, få mjölksyra i halva kroppen och bli ännu mer yr och hjärntrött än jag var innan. Men det är roligt ändå!

Så här ser spelet ut. Några regler orkar jag dock inte förklara, det får den som vill läsa sig till. Men det är roligt, klurigt och rekommenderas! 👍

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Piezes
skriven :

Vad roligt!:D har aldrig spelat det spelet faktiskt... kram!

Svar: Ja! :D Då kan jag rekommendera att du testar det! Bra att motionera hjärnan också! ;) Kram
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Åh - så roligt!!! Vi spelade MasterMind när jag bodde hemma :D Så himla skoj och klurigt :D Jag har en återblick bland mina Veckans Blogg idag och du är med där :D Många stora kramar världens finaste Hanna <333

Svar: Visst är det roligt! :D Då förstår jag att du också har härliga minnen i samband med MasterMind!
Nämen åh så roligt! Jag går in och kikar genast, det skulle jag ju gjort ändå, såklart! <3
Många stora kramar världens finaste Helena <333
Hanna Andersson

3 Emma
skriven :

detta spelet kommer jag ihåg! men kommer inte ihåg hur man spelade det. 😂

Svar: Jag misstänkte att du med ditt super-minne, typ övernaturligt fungerande minne, skulle minnas detta! Då får Lina och jag ta och visa dig det en vacker (alltså regnig) dag tycker jag! :)
Hanna Andersson

4 Amanda
skriven :

Åh vad roligt! :D

Svar: Ja! :)
Hanna Andersson

5 Jennifer Queen
skriven :

Oh det spelet minns jag :D

Svar: Hoppas det är bra minnen du har! :)
Hanna Andersson

6 Hanna Karlsson
skriven :

Jag har aldrig spelat det spelet. Det ser verkligen klurigt ut.

Svar: Då kan jag rekommendera att du testar, det är roligt! Och väldigt klurigt!
Hanna Andersson