hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Återhämtning i tystnad!

Det blir lite knasigt veckor som denna, tycker jag. I min hjärna är det måndag idag eftersom alla var lediga som om det vore söndag igår. Men idag är det alltså tisdag, något jag måste påminna mig om då och då. Jag har inga direkta planer idag vilket är väldigt skönt. Jag ska ringa ett samtal och försöka få förnyat ett recept som en läkare missat, förvånande nog...eller inte! Men annars ska jag bara vila. Försöka återhämta mig så smått. Dels efter besöket på akuten som fortfarande sitter i, den kraschen blev svår och kommer dröja ett tag tull innan jag hämtat mig från. Sedan blev det inte direkt bättre av helgen då vi flyttade ut till landet. Flytten i sig tar alltid mycket energi trots att jag själv inte packar utan bara måste åka bil i tjugo minuter och byta säng. Sedan är det väldigt lyhört i stugan så jag har utsatts för ännu mer ljud än i vanliga fall vilket min hjärna starkt ogillar och det har förvärrat den redan pågående kraschen. Så nu är det återhämtning som gäller. I största möjliga tystnad! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Netti Starby
skriven :

Hoppas att du återhämtar dig snabbt och ta hand om dig! <3 Kramis

Svar: Tack så mycket! <3 du med! Kram
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

Håller med, det blir så konstigt med dessa röda dagar. Ta hand om dig och hoppas du känner dig återhämtad snabbt (well, allt är väl relativt, men du förstår). Kram!

Svar: Det blir väldigt förvirrande faktiskt! Tack snälla du, detsamma! Jag förstår precis <3 kram
Hanna Andersson