hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Så jäkla trött på att ha det så här...

Igår kväll var jag helt kraschad efter duschen. Jag var så yr att jag hade kunnat vara drogad. Hela världen snurrade, det är hemskt när man inte ens kan sitta upp. Lina fick hjälpa mig till och från toaletten och upp till sängen. I badrummet gav hon mig tandborsten som jag drog några tag med. Hon ledde mig till sängen och la på mig täcket. Jag var så yr och utmattad att jag var helt borta. Jag gick som i en dimma. Hörde och såg ingenting. Den kraftiga yrseln gjorde att balansen påverkades mycket. Jag var helt vinglig. Och väldigt illamående. Stackars Lina fick ta hand om mig och få mig i säng. Jag är så otroligt trött på att ha det så här.

Jag är trött på den extrema yrsel som aldrig lämnar mig ifred. Jag är trött på att vara galet utmattad, totalt orkeslös och att krascha av minsta lilla. Jag är trött på att ha så fruktansvärt, omänskligt ont dygnet runt. Jag är trött på att inte få sova mer än någon timma här och där. Jag är trött på att behöva hjälp med precis allting och att aldrig kunna göra något själv. Bidra, hjälpa till, dra mitt strå till stacken. Jag är trött på att ligga i sängen/soffan dygnet runt. Låta dagarna passera, livet springa från mig, utan att kunna delta. Utan att få vara med. Jag är så jäkla trött och less på att ständigt må så dåligt.

Jag har en pågående influensa, magsjuka, kristallsjuka, bakfylla osv osv som pågår JÄMT. Jag är aldrig fri. Jag är så trött på att vara trött. Jag önskar att jag hade något datum då jag visste att den här tortyren var över. Men det har jag inte. Det kan pågå hur länge som helst. Hela mitt liv i värsta fall. Det gör mig gråtfärdig att bara tänka på det. Så jag låter bli att tänka. Försöker att bara vara. Andas, tvingar mig själv att fortsätta existera. "Leva". Trots att jag är så förtvivlat trött på att ha det så här.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Styrke kramar💗 Johanna

Svar: Kramar, fina du ❤️❤️
Hanna Andersson

2 Nilla
skriven :

Förstår att du blir less. Många kramar 💖

Svar: Många kramar ❤️
Hanna Andersson

3 Pauline
skriven :

Läste om dig på Allas hemsida, lider med dig! :( <3

Svar: Åh så roligt att du läste! :) Kram <3
Hanna Andersson

4 Anonym
skriven :

du är en kämpe, jag har "bara" EDS, så jag vet till en del hur du mår. Undrar lite om din tvillingsyster är lika drabbad ?
kämpa på 💕

Svar: Tack! <3 "Bara" EDS räcker det med! Min tvilling är inte det minsta drabbad. Hon har ingen av mina sjukdomar. Vilket jag är väldigt, väldigt glad för, såklart! <3 Du med! <3
Hanna Andersson

5 ME alltidvila
skriven :

Förstår dig och det är så orättvist... Kramar <3

Svar: Ja, det är orättvist... Kramar <3
Hanna Andersson