hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Nedrans mage som bråkar extra med mig...! 😔

Jag känner mig "lite lätt" uppgiven. Mage-tarm är ännu mer rasad än "vanligt". Jag är så svullen om magen att jag kunde vart gravid i nionde månaden. Det gör rysligt ont och jag blöder som alltid från tarmen. Jag har inte sovit ordentligt på många månader. Utmattningen gör mig mentalt svag, den hemska utmattningen är så dränerande. Det tar på krafterna att jämt och ständigt vara så svag. Att jämt och ständigt ha så ont. Överallt. Men snart är även denna dag över och jag kan bara hålla tummarna att jag får åtminstone en timmas sömn i natt. Jag tänker be pappa slå mig hårt i huvudet så jag däckar, svimmar av. Men jag är rädd att han kommer vägra. Får väl försöka slå mig själv med något hårt i bakhuvudet då. Hur enkelt det nu blir...! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Grethe Hagen
skriven :

Åååååh som jeg lider med deg da 💖 Syns det er vondt å höre at du er så sjuk 😢 Det gjör vondt i Mamma-hjertet det 😢😢 Urettvist er det!!!! Håper du får sove litt iaf da.. Tenker på deg 💕 En god varm natta-klem fra meg 💟

Svar: Tack snälla rara Grethe för dina fina kommentarer <3 Det värmer mitt hjärta! <3 Livet är verkligen inte rättvist :( Tack, det hoppas verkligen jag med! Tack, snälla du <3 Kramar <3 <3
Hanna Andersson