hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Lugn och mysig lördagskväll

Vi fick en mysig kväll igår när Lina kom hem från jobbet efter att ha åkt vägen om bonusvovvarna och hämtat hem Trisse. Jag fick hjälp med det jag behövde hjälp med och Lina fixade lite mat. Sedan låg vi och vilade och myste i soffan och när klockan var halv tolv gick vi upp och la oss. Äkta pensionär-stil! Trisse fick en toppendag igår tillsammans med sin bonusfamilj och tjejerna. Han var ute större och lekte större delen av dagen och myste med sina tjejer. Han var helt slut när han kom hem. Det är ansträngande att uppvakta damerna och se till att de är glada och nöjda! ;) Trots att han fick en riktig toppendag i sommarstugan tror jag att han hade saknat mig lite. Han blev blev väldigt glad när vi sågs och han höll sig extra nära mig hela kvällen. Och när vi gick och la oss bjöd han in till lek, bet mig i händerna och svansen gick som en liten propeller. Typiskt "mamma jag älskar dig och har saknat dig"- beteende som såklart värmer mitt hjärta som bara den!

Min lille Trisse-pojke. Vad skulle jag göra utan dig?! Idag är du fast hemma med mig i sängen. Fast det är klart att du ska få komma ut på promenader och äventyr med andra mamma. Och ikväll kommer mormor och morfar hem. Det är något att se fram emot!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Hundarna alltså, vilken kärlek💗Johanna

Svar: Ja, vilken oerhörd kärlek! ❤️ Kram
Hanna Andersson