hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

En tuff start pĂ„ denna vecka! đŸ˜©

Jag gÄr ut hÄrt och börjar med ett vÄrdbesök nu pÄ förmiddagen och har sedan ett telefonsamtal, ocksÄ det med sjukvÄrden, lite senare idag. Ibland kommer allt pÄ en gÄng och bÄda dessa tvÄ vÄrdbesök/vÄrdkontakter Àr nödvÀndiga och gÄr inte att avboka. SÄ det Àr "bara" att grÀva fram en stor portion falsk energi, stjÀla kommande dagars energi, och köra pÄ. Att jag kommer krascha efter detta vet jag. Ett vÄrdbesök Àr för mycket bara det. LÀgg sedan till ett telefonsamtal och dagen Àr helt utom rÀddning. Kraschen kommer komma som ett brev pÄ posten. Det Àr jag förberedd pÄ. Förhoppningsvis fÄr jag ut nÄgot bra av mina tvÄ vÄrdkontakter idag, om det sÄ bara Àr att jag möts av ett bra bemötande. DÄ blir kraschen en aning lÀttare att stÄ ut med efterÄt. Det Àr sÄ jag mÄste tÀnka för att motivera mig att driva mig sjÀlv till den kommande kraschen.

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: