hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Vi bara vilar och vilar! đŸ¶â€ïž

Vi ligger hÀr i sÀngen, Trisse och jag, och bara vilar och vilar. Trisse Àr sÄklart ute pÄ promenader titt som tÀtt och jan har varit ute i trÀdgÄrden med sin mormor och tittat pÄ medan hon klippte grÀset. Lina har vart igÄng och grejat hon med. Bara jag som ligger hÀr och möglar bort. I förmiddags fick jag en extrem huvudvÀrks-attack som varade i ungefÀr en halvtimma. Men efter mÄÄÄnga timmars vila har det Àntligen slÀppt lite. Fast nu tror jag att den Àr pÄ vÀg tillbaka pÄ grund av att jag varit uppe frÄn sÀngen och fÄtt lite mat i magen.

Alla fyra tassar upp i vÀdret! 

Vilken blick! 😂 Den sĂ€ger nog "ta bort telefonen, sluta fotografera mig nĂ€r jag vilar och lĂ€gg dig och mys med mig igen!". Älskade lille herr Trisse! ❀

Jag har hittills inte fÄtt nÄgon av mina "attacker" av frÄnvaro och snudd pÄ personlighetsförÀndring med tillhörande minneslucka pÄ x antal timmar, men Àn Àr dagen inte slut. Bara att hoppas att hjÀrnan inte ballar ur sÄ idag ocksÄ. Klarar jag denna dag har jag varit "attack-fri" i ett dygn utan minnesluckor vilket betyder att jag förvÄnansvÀrt nog minns till exempel vad jag Ät till lunch igÄr. Fisk som pappa serverade mig i sÀngen. Vilken milstolpe...!

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Hoppas du slipper en attack, kram pÄ dig<3

Svar: Tack, det hoppas jag med! Men kvÀllen Àr inte slut Àn! :/ Kram <3
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

SÄ skönt att höra att det Ätminstone har varit bÀttre idag <3 Underbara fina herr Trisse <333 FörstÄr att han hellre vill gosa och mysa intill dig Àn att behöva vara fotomodell ;) God natt och sov sÄ gott <3 MÄnga stora kramar vÀrldens finaste Hanna <333

Svar: Det var en nÄgot bÀttre dag och sedan blev allt Ànnu sÀmre, som du sÀkert lÀst vid det hÀr laget! Jag svarar pÄ nÄgra kommentarer om gÄngen sÄ det inte blir för mycket för min stackars trötta hjÀrna! Han vill alltid gosa, min bÀsta lilla vÀn <3 MÄnga stora kramar vÀrldens finaste du <333
Hanna Andersson

3 Jessica Högberg
skriven :

<3 <3 <3

Svar: <3 <3 <3
Hanna Andersson

4 moa
skriven :

finaste Hanna! LÀste precis igenom dina senaste inlÀgg & din Syster Linas. Vad ledsen jag blir hoppas verkligen dom hittar anledningen till varför detta hÀnder. vilken tur att du har din familj i nÀrheten som finns dÀr för dig. <3 Du Àr en stark mÀnniska du kommer fixa detta det vet jag. tÀnker pÄ dig <3 <3 kramar finaste Hanna <3 <3

Svar: Finaste Moa <3 Tack för att du lÀst! Det hoppas jag med. Orsaken Àr inte funnen Àn, men vi ger inte upp hoppet riktigt Àn! Det mÄste finnas en orsak till dessa minnesluckor och den ska hittas! Ja, det Àr jag vÀldigt glad och tacksam för <3 Tack, Moa, vad gullig du Àr <3 <3 Kramar finaste du <3 <3
Hanna Andersson