hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Så fina vänner som överraskar med blommor! ❤️

I förmiddags var mamma och Lina inne i Kungälv, de blev tvungna att åka in av olika anledningar så Trisse och jag blev själva någon timma. Men vi låg och vilade och hade det mysigt i varandras sällskap så det gick ingen nöd på oss i vår ensamhet. När de kom tillbaka hade de med sig två stucken blommor till MIG. Lina kom in till mig och Trisse i sovrummet och sa att jag fått två blommor och jag trodde hon skämtade. Det är inte vanligt att jag får blommor om man säger så. Förvåningen var därför stor. Glädjen likaså!

Jag fick två underbara blommor av två riktigt fina vänner. En vän som Lina och jag känt i många år och som vi står väldigt nära (hela familjen också) och en vän som är en ganska ny bekantskap. Den vän vi känt i många år tog vi studenten tillsammans med, trots att vi gick i olika klasser, och jag är så glad att vi fick uppleva den speciella dag med vår vän. Minnen för livet! Den andra tjejen har jag känt i några månader och trots att vi inte känt varandra så länge har vi kommit varandra nära direkt och pratar om djupa saker och har faktiskt mycket gemensamt.

Såå vackra! 😍❤️

Jag blev otroligt glad för mina blommor med tillhörande kort! Jag undrar ofta vad jag gjort för att förtjäna en så fin familj och så fina vänner?! Jag vet inte, men något har jag uppenbarligen gjort rätt. Jag är i alla fall väldigt lyckligt lottad som har några väldigt fina människor omkring mig och det är jag glad och tacksam för VARJE dag. Därför vill jag lyfta fram det. För även om mitt liv och min vardag är oerhört tuff men så mycket smärta och annat hemskt finns det ljusglimtar. Min familj, hundarna och mina nära vänner är några av dem.

Stort, stort tack S och M för de vackra blommorna! Ni betyder så mycket för mig! Tack för er vänskap. Tack för att ni bryr er. Och tack för blommorna. ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Petra Olsson
skriven :

Så vackra blommor du fått:) kram

Svar: Verkligen vackra! Kram
Hanna Andersson

2 Katarina
skriven :

Åh, vad fina vänner och fina blommor! Underbart att du har flera i din omgivning som bryr sig om dig och visar omtanke, sådant är ovärderligt när man lever med sjukdom. Många kramar <333

Svar: Väldigt fina vänner! <3 Jag har tappat flera nära vänner som jag känt hela livet pga mina sjukdomar och min nuvarande situation som inte alla kan tolerera. Men vissa fina vänner har stannat kvar och jag har även funnit några nya, som du, Katarina. Det är jag så tacksam över! <3 Många kramar <333
Hanna Andersson

3 Heléna
skriven :

Klart att en så härlig tjej som du förtjänar blommor finaste Hanna! Roligt att du fick så vackra blommor :D Många stora kramar världens finaste du <333

Svar: Är det så? Det var väldigt roligt att jag fick så många blommor! <3 Många stora kramar världens finaste Helena <333
Hanna Andersson