hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Nyduschad, mindre lik en gorilla och plötsligt väldigt känslosam

Japp. Då var håret tvättat och så kroppen tvättad och benen till och med en liten aning mindre håriga. Det är egentligen onödigt av mig att lägga energi på att raka benen, det vet jag, men jag mår inte bra av att se ner på mina håriga ben som ser ut att tillhöra en gorilla och inte mig själv. Så nu är jag då lite, lite mer mig själv och mindre Fröken Gorilla och tack vare mamma doftar mitt hår gott av balsam. Det får självtorka eftersom all energi jag hade (och mycket mer) redan har gått åt själva duschen. Sedan när det är torrt om x antal timmar får jag be Lina om hjälp att torka det. Ibland har faktiskt min älskade pappa torkat och borstat min hår. Han kan han! Ja, han har till och med flätat mitt hår, inte illa. Bättre pappa får man leta efter, det har jag alltid tyckt och det står jag fast vid. Detsamma gäller min kära mor som alltid ställer upp och hjälper mig med allt, oavsett om det är att duscha mitt hår, vara min rådgivare eller laga min mat så är hon den bästa mamma man kan tänka sig. Lina är min favoritmänniska på denna gjord. Hon är mitt allt, mina 50 %.
 
Jag vet inte om det är det att jag är helt skakig, bedrövligt yr och fullkomligt utmattad nu efter duschen, men jag känner mig plötsligt blödig. Som att jag ska brsita ut i gråt. Men det ska jag inte, för det orkar jag inte. Samtidigt som livet är så fruktasvärt tufft så har jag en så fantastisk familj. Tacksamheten och glädjen vet inga gränser. Inte kärleken heller. Jag älskar dem så mycket och är så tacksam att de står ut med mig och mina förbannade sjukdomar som tagit deras gamla dotter och tvilling ifrån dem. De är guld värda och jag vet hur jag någonsin ska kunna tacka och återgälda dem för allt det de gör för mig, varje dag.  
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Therese Åström
skriven :

Ett tips om du inte redan använder det är oil of olay rakbladen till gillette. Då slipper man hålla på med raklödder så skönt att kunna skippa ett steg.

Svar: Tack så mycket för tipset! <3
Hanna Andersson

2 Netti Starby
skriven :

Vad härligt att du har duschat trots att det tar all din energi. Kul att din pappa kan hjälpa dig med håret och sånt är inte så vanligt! :-D Kramis

Svar: Det var skönt, jag tvättat håret max varannan vecka just för att det tar så enormt mycket energi så det är skönt och välbehövligt när det väl blir av! Han är fantastisk på så många sätt, min älskade pappa. Detta är ett av dem! <3
Kram
Hanna Andersson

3 Lina
skriven :

Gråt på du, vi tröstar och Trisse ställer upp med mag-terapi. Vi älskar dig mest❤️ Pussar från din tvilling❤️❤️❤️

Svar: Tack Lini! Detsamma! Vi har varandra, oavsett vad. Jag älskar er mest! ❤️ Massa pussar ❤️❤️
Hanna Andersson

4 Bella
skriven :

Ibland har man sådana dagar där allt bara känns extra känslosamt Det behövs, och det är okej! Kram på dig.

Svar: Ja, så är det. Jag brukar vara duktig på att trycka bort mina känslor och inte känna så mycket, för överlevnadens skull. Men ibland är det omöjligt att inte känns så mycket och då måste tårarna få komma fram. Kram
Hanna Andersson

5 Katarina
skriven :

Vilka fina ord om din familj! <3 De verkar fantastiska precis som du, Hanna. Kramar <333

Svar: De är så fantastiska som de verkar! Tack, vad gullig du är <3 Kramar <333
Hanna Andersson