hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Morden i Midsomer, en kär tradition!

Ikväll är det dags för familjens favorit tv-program. Morden i Midsomer. Den serien har vi tittat på sen Lina och jag var små och inte kunde läsa svenska texten. Och engelska förstod vi inte heller på den tiden. Men vi skulle ändå absolut se MIM, som vi kallar det, för vi tyckte det var så bra. Det tycker vi fortfarande. Men nu behöver inte mamma läsa svenska texten längre, vi kan både läsa själva och förstår engelska. Så det är lite lättare att titta på MIM nu för tiden. Och Lina får inga mardrömmar nu för tiden heller, vad jag vet...!

Bild från SVT.se! 

Traditionen är att vi skriver lappar och viker ihop när det är fyrtio minuter kvar, vi gissar vem som är mördaren. Sedan när programmet är slut och mördaren är avslöjad läser någon (oftast jag) våra lappar och så ser vi om någon hade gissat rätt. Så förs statistik över detta så vi ser vem som är familjens kriminalare när säsongens MIM är slut. Det är en rolig tradition vi har och trots att jag inte tittar på tv längre är faktiskt tanken att jag ska se MIM ikväll. Om det så ska krävas textöversättning för att jag ska förstå något! Solglasögon och öronproppar kan komma att bli nödvändiga. Men det får det vara värt. För MIM måste jag bara se!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Vad roligt, jag älskar också Morden i Midsomer! Hoppas verkligen att du orkar se i kväll (jag vet inte om jag orkar, har haft ett vårdbesök i dag och är mer än slut ; ) Låter kul med detta att ni gissar mördaren
också : )Önskar dig en så bra kväll som möjligt. Många kramar fina du <333 PS Ditt mail är inte bortglömt, min hjärna måste bara bli lite piggare ; )

Svar: MIM är såå bra! Jag orkade se, men kände att jag mest stod ut för sakens skull. Plågas så av tv-program. Men men... Det är roligt att gissa vem som är mördare, det har vi gjort nästan lika många år som vi följt serien. Dock gissade ingen rätt igår, men mamma var nära! ;)
Tack, detsamma! Hoppas ditt vårdbesök gick bra igår.
Det är ingen fara alls med mejlet, ta din dit. Det tog ju mig en månad att svara dig, så du har tid! ;)
Många kramar <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Vad rolig tradition😊 Du får trösta Lina i natt om hon får mardrömmar💗 Johanna

Svar: Ja, det är det :) Som väl var drömde hon inga mardrömmar i natt utan har sovit lugnt och skönt. Men jag var redo med näsdukar och varma farmen! ;) <3
Hanna Andersson

3 Jessica Högberg
skriven :

Rolig idé med lappen om gissning på mördaren! Hoppas du fick se hela

Svar: Det är faktiskt väldigt roligt! Igår gissade ingen rätt, men mamma var nära! ;)
Hanna Andersson

4 Nilla
skriven :

Vilken kul idé. Maken och jag har ofta "tävling" om vem som gissar rätt på exempelvis vem som åker ut på leta dance och sådana Program men det här verkar mycket roligare. Kram

Svar: Detta är garanterat roligare! Vem vill inte ta chansen att bli familjens självutnämnda kriminalare för resten av året tills en ny säsong börjar och man riskerar att förlora den åtråvärda titeln? ;) Kram
Hanna Andersson

5 Jessica Högberg
skriven :

Ha ha, nära skjuter ingen hare😉

Svar: Det har du helt rätt i ;)
Hanna Andersson