hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Midsommar och första "semester-dagen"...!

Så var det då midsommarafton idag. Samt min och Trisses första "semesterdag". Vi brukar säga att vi har åtta veckors semester varje år, förutsatt att det godkänns av oss båda två. Men någon "riktig" semester är det tyvärr inte tal om då mitt liv som svårt kroniskt multisjuk fortsätter utan paus och Trisses hundliv också det fortsätter utan paus. Jag är i extremt stort behov av paus från livet som sjuk, men någon sådan paus går tyvärr inte att få.

Lille semester-firaren ligger och sover på mina fötter. Skönt att han har uppdraget att värma dessa blålila isbitar till fötter! ❤️

Idag är det midsommarafton. Jag hade ingen regelrätt frånvaro-attack igår, men någon form av lättare variant. Jag minns lite från igår morse och förmiddag men så gott som ingenting från eftermiddagen och kvällen. Det är så jobbigt att få dessa minnesluckor. Jag känner mig helt dement, helt korkad. Det är roligt alls. Jag vet att jag är väldigt lyckligt lottad som har min familj som tar hand om mig. Men det ändrar ändå inte det faktum att det är extremt jobbigt att bli så förvirrad och få minnesluckor.

Jag känner mig spillrad inför dagen. På ett sätt försöker jag intala mig själv att det är en rolig dag idag. En dag som ska fyllas med skoj och sol och god mat. Och andra sidan ska det visst bli regn och något skoj är det inte tal om för mig för jag orkar helt enkelt inte ha roligt. Jag hoppas att jag orkar vara med och äta, antingen sill och potatis på dagen eller grillat på kvällen, och jag håller alla tummar jag har att jag får en så okej dag som möjligt idag. Utan "extra" yrsel och värk, utmattning och förvirring, trots att jag duschade och tvättade håret igår. Det är ändå midsommar och min och Trisses första semesterdag. Är det då för mycket begärt att få en okej dag? Ja, det är nog det, är jag rädd...men hoppas går ju alltid...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Underbart att du har en så fin pälsboll som fotvärmare : ) Nej, det är verkligen inte för mycket begärt att du ska få en så ok dag som möjligt i dag! Jag önskar att du ska kunna vara med din familj och få äta lite gott och orka umgås några stunder i dag. Ha en riktigt fin midsommar Hanna och ta hand om dig. Många kramar <333

Svar: Han är underbar, vår lille bäbis <3 Nej, jag tycker inte heller det är för mycket begärt. Ändå ligger jag här i min ensamhet och möglar bort med värk från helvetet, trots extra värktabletter. :(
Tack, detsamma, finaste Katarina <3 många kramar <333
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

Hoppas du får en sådan bra dag som möjligt! Om det är till någon tröst så firar inte jag midsommar alls, jag kan ju inte åka hem (hem hem, eller vad säger man haha?) så jag går miste om alla familjehögtider. Har ingen lust att dra ut idag heller, så vi är två som inte firar.

Men men - då är vi ju åtminstone två som kan hålla bloggvärlden vid liv en dag som denna ;)

Svar: Tack, detsamma! Förstår verkligen att du inte kan åka hem och jag lider med dig att du "firar" ensam. Men det är som det är. Jag ligger här i sängen och möglar bort med värk från helvetet, trots extra mediciner. Då har vi iaf varandra! <3
Det är ganska dött denna dag i blogg-världen verkar det som. Få som vill skriva och ännu färre som vill läsa. Men det är inte så konstigt, såklart!
Kram <3
Hanna Andersson

3 elin
skriven :

Glad midsommar<3

Svar: Glad midsommar! <3
Hanna Andersson