hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Intensiv dag för Hanna

God morgon! Tredje natten utan Hanna och fortfarande lika konstigt och tomt. Igår kväll åkte mamma iväg till Hanna för hon var ledsen, förvirrad och hade glömt att vi var där på eftermiddagen och hälsade på henne. Mamma stannade ganska länge och undertiden hon hade ett "anfall" passade de på att ta ett blodprov för att se om det skulle visa något konstigt under tiden hon är så förvirrad. Hanna är svårstucken som bara den. Stackars hennes kärl har blivit stuckna och grävda i allt för många gånger. Med hjälp av värme och en skicklig narkossköterska fick de tagit blodprov och till och med satt en PVK. Skönt eftersom det är ett måste att ha det inför MR som hon ska göra idag om allt går som det ska. 
 
Mamma var hos Hanna tidigt imorse för att hjälpa henne med frukost och göra sig i ordning. Sen åkte de taxi ner till Sahlgrenska för att göra EEG. Jag hoppas så att det gått bra att göra undersökningen och att hon snart får åka tillbaka till sjukhuset i Kungälv så hon får lagt sig för att vila.  Efter ett par timmar i sängen är det dags för MR (magnet röntgen) på hjärnan. Som tur är kan den göras på plats så hon behöver inte åka iväg igen. Sedan ska det kanske göras en LP (lumbal punktion) men jag vet inte om den kommer bli gjort idag eller kanske nästa vecka. Jag vet inte heller hur planen ser ut för helgen. Kommer hon att bli utskriven? Om inte, får hon komma hem på permission? Eller är hon helt enkelt alldeles för dålig för att varken utskrivning eller permis blir aktuellt? Vi får helt enkelt vänt och se. Just nu väntar jag spänt på att mamma ska ringa och besätta hur turen till och från Sahlgrenska har gått och hur det gick att göra EEG:t. Jag återkommer senare med uppdateringar här på bloggen när jag förhoppningsvis vet lite mer. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Heléna
skriven :

Håller tummarna för att alla undersökningar ska gå bra idag!!! Många stora kramar till er båda Hanna och Lina <333

Svar: Tack, snälla Helena för att du håller tummarna för mig och tänker på mig <3 Jag tänker på dig med och önskar så att min hjärna snart ska gå med på att läsa lite bloggar igen. Saknar verkligen din blogg! Uppskattar att du kikar in hos mig trots att jag lyser med min frånvaro inne hos dig <3 Ska uppdatera imorgon hur det gick idag på mina undersökningar och vad svaren/resultaten blev!
Många stora kramar från oss <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Styrke kramar till Hanna💗💗💗

Svar: Kramar <3 <3 <3
Hanna Andersson

3 Jessica Högberg
skriven :

Håller tummarna så hårt att allt går bra! <3

Svar: Tack, snälla Jessica för att du håller tummarna för mig <3
Hanna Andersson