hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Herr Trisse och herr/fru Spindel, blommor och bästa trion! ❤️

Denna morgon bjuder jag på några fina, söta och vackra bilder!

Först ut är Trisse och hans nya vän, herr eller fru Spindel! De träffades igår och låg så här nära bredvid varandra en bra stund. Det måste varit en mycket givande konversation de hade, så länge de sällskapade med varandra utan avbrott. Till sist tröttande Trisse och lämnade herr eller fru Spindel som sagt kvar ytterligare ett bra tag på mattan. Vart han/hon tog vägen sedan och varför han/hon satt blickstilla så länge är oklart. Kanske har Trisse den informationen efter deras samtal, men det är inget han delat med sig av till mig ännu. Han är bra på att hålla hemligheter, min lille Trisse-pojk!

Hela matbordet på altanen är full av vackra blommor! Från vänster till höger har vi först en bukett pion-knoppar som ännu inte slagit ut. De är från min vita pion hemma i stan. Sedan kommer den bukett med vira pioner, gräslöksblommor och en blåklocka jag tog med hemifrån. Näst längst till höger har vi den otroligt vackra bukett med vita pioner och ljusrosa brudslöja jag fick i lördags (var det väl?!) av Tyra, Tjorven och deras husse och matte. Slutligen, längst till höger, har vi en bukett vackra, rosa rosor jag fick av min kära moster.
 
Hela altanen står i blom och jag slås om och om igen av hur otroligt vackra blommorna är och hur mycket blommor piggar upp och lyser upp en grå vardag och en allt för mörk tillvaro. Blommor är liv. Blommor är livet!
 
Idag har vi Tyra och Tjorven hos oss och de har faktiskt sovit hos oss i natt. Så otroligt mysigt! Tjorven i min säng (såklart). Tyra i Linas säng (också självklart) och Trisse lille, mannen, myten och legenden som står lägst i rang bland alla damer, fick sova i sin säng på golvet. Men han klagade inte. Nej, varför skulle han göra det?! Han var och är ju omgiven av tre mammor (Lina, Tyra och jag) och storasyster Tjorven. Han trivs som fisken i vattnet och som en tupp i en hönsgård!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Grethe Hagen
skriven :

Go'dag lille söte vennen 💙💙💙💙💙💙
SÅ FINE BLOMSTER du har fått da 💙💙💙💙💙💙 Og sååååå heldig med alle disse firbeinte sötnosene 😍😍😍😍😍😍 Hehehe 😄 😄 Jeg kan ikke si det samme om den andre sexbeinte da..(Livredd for spindlar!!!!!!!) 😥 😥 (Mamma mia) 😂 Håper du får en fin midsommar og helg da, Sötaste Hanna 💙 💙 💙 💙 💙 💙 Så godt det går iaf 😍😍😍😍😍😍 Jeg skal til stugan i Årjäng, så vet ikke om jeg er på nätet og får lest bloggen din 💙💙💙💙💙💙
Men du skal vite at du er i mine tanker hele tiden, vennen 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
Varm Go'helgKlemz fra Grethe 💜💜💜💜💜💜🌹💐🌸🌟🌷💛

Svar: Finaste Grethe <3 <3 <3 <3 <3 Visst är blommorna vackra! Älskar alla blommor, men framförallt pioner!
Ja, hundarna är helt underbara! Så glad och tacksam att jag får ha dem i mitt liv och i min vardag! <3 Oj då! Jag är inte det minsta rädd för spindlar, men skulle inte vilja ha en på mig och inte heller att Trisse fick den gömd i mustaschen. Men nu låg/satt de bara och pratade oskyldigt med varandra (vad vi vet) så det var helt okej! ;)
Tack detsamma, finaste Grethe <333 Hoppas du får en helt underbar midsommar i stugan! Då får vi höras efter midsommar helt enkelt! Jag kommer tänka på dig och sakna dig, var så säker! <3 <3 <3 <3 Varma kramar <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson

2 Jessica Högberg
skriven :

Härlig dag och fina bilder, hoppas dom fina dagarna blir många ❤

Svar: Tack, det hoppas jag med! <3
Hanna Andersson

3 Katarina
skriven :

Gulliga bilder på Trisse och hans hund-damer : ) Tycker han är väldigt artig som inte äter upp spindeln bredvid sig iaf ; ) När vi hade katter tidigare så var de väldigt snabba med att sluka alla spindlar som kom i närheten av dem. Såå vackra blommor, instämmer verkligen i att blommor piggar upp! Tack också fina Hanna för dina gulliga rader som du besvarade min tidigare kommentar från igår med, det hade varit mer än uppskattat om vi hade bott nära varandra ; ) Många kramar fina du och hoppas du får en bra dag i dag <333

Svar: Visst är de söta! <3 Han är en mycket artig liten kille och har alltid varit det. I själen är han som en gammal gubbe och har varit sedan han var bebis. Han skulle aldrig få för sig att jaga harar eller skälla på rådjur. Eller för delen att äta upp herr/fru Spindel! ;) Oj så äckligt. Men skönt kanske om man är rädd för spindlar att katterna gör processen med dem kort!
Ja, blommor är fantastiska på det sättet! De är inte bara vackra att se på, de gör något med ens själ också! <3
Ja, visst hade det! Att få ge dig en (många) kramar och dela med mig av hund-myset osv. Men vi har ju daglig kontakt med varandra så här och det är jag glad och tacksam för! <3
Många kramar finaste du och tack detsamma <333
Hanna Andersson

4 Netti Starby
skriven :

Vad mysigt och så fina bilder! <3 Kramis

Svar: Tack, visst är de! <3 Kram
Hanna Andersson

5 Heléna
skriven :

Underbara bilder! Visst ger blommor så mycket lycka för själen!!! Tror det är därför mitt hem ser ut som ett växthus... hahahahaa... Mår bra av att ha växter omkring mig :D Jag tror att herr Trisse hade hypnotiserat spindeln så det var därför den satt still så länge ;) Hoppas du får en riktigt fin dag <3 Många stora kramar världens finaste Hanna <333

Svar: Visst blev de fina <3 Verkligen! Blommor är fantastiskt vackra och står för så mycket liv och kraft! <3 Det förstår du att jag gör, det gör jag också! Trots att jag inte kan gå många meter, ens inne i huset, tar jag alltid svängen om mina favoritblommor för att ta åt mig av de fina, väldoftande blommorna. Det tar extra energi att gå någon meter extra, men det ger energi tillbaka och bara det säger en hel del om blommorna! :D Ja, det verkade faktiskt så! Eller så var den så chockad att den inte kunde röra sig en millimeter, något var det för den satt helt still typ en halvtimma! ;)
Tack, detsamma <3 Många stora kramar världens finaste Helena <333
Hanna Andersson