hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Håller på att smälta bort... 😩

Jag ligger här med helvetesvärk och riskerar att förvandlas till en blöt fläck, smälta bort totalt, så mycket som jag svettas. Feberfrossan är extrem, svetten bara rinner okontrollerat från alla håll och kanter och samtidigt fryser jag så jag skakar och har gåshud över precis hela kroppen. Trevligt? Nej, så äckligt och jobbigt det kan bli!

 

Mitt fotoalbum på telefonen består av tre olika typer av bilder. Bilder på hundarna, bilder på hästarna och bilder på blommor. Undrar varför...?! Min lille fotomodell till bebis, herr Trisse i egen hög person! Ser han inte lite besvärad ut på sista bilden? Aldrig att man får vila ifred utan en kamera i ansiktet... Nåja, han blir alltid bra på bild, till och med när mustasch och skägg är utom kontroll, det är inte alla som kan stoltsera med det! Själv blir jag alltid usel och hemskt ful på bild, om du frågar mig. 🐶❤️

Trisse ligger precis bredvid mig och myser. Han vill vara där mamma 2 (jag) är och bryr sig inte det minsta om att det rinner floder om mig och att jag antagligen luktar svett- som jag aldrig brukar göra. Det blir till att gå in i duschen och skölja bort det intorkade lagret svett. Så här kan jag inte ha det, känner mig så äcklig och vill bara gå upp i rök. Har alldeles för ont för att jag ska orka peppa mig själv just nu. Så jag deppar. Och håller tummar och tår att huvudvärken inte blir värre samt att jag får en timmas sömn i natt, som jag tyvärr inte fick natten till idag för att den hemska feberfrossan förstörde den pyttelilla chans till sömn jag har.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Grethe Hagen
skriven :

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
💙💙💙💜💜💜💜💜💜💙💙💙💙💙
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
Tenker på deg lille venn 💙💙
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

Svar: Lika många hjärtan till dig, älskade vän <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Ja stiliga herr Trisse blir alltid bra på bild, men det tycker jag faktiskt att du också blir finaste Hanna!!! Du har hästar, hundar och blommor och jag har Dessi, blommor och masssssssor av mat :D Vi samlar helt enkelt på bilder som får oss att må bra :D Tråkigt med influensasymptomen i värmen :( Vi har haft det rätt varm idag också och när jag var i tvättstugan förut så verkade inte luftcirkulationen fungera så jag såg ut som om jag hade bastat när jag kom ut därifrån... hahahaa... Tur att jag inte mötte någon på vägen upp till min lägenhet med tvätten :D Hoppas du får sova gott i natt! Många stora kramar världens finaste Hanna.

Svar: Visst blir han! Han har långsamt förvandlats till min lite fotomodell. Och attityden framför kameran har också långsamt förvandlats...likt en fotomodell...! Tack så mycket <333 Precis, vi har våra likheter men också några skillnader! Nu när min aptit är så gott som helt bortblåst blir det inte att jag tar kort på mat. Har ingen matlust alls.
Det är riktigt vidrigt att ha sån extrem feberfrossa. "Vanlig" feberfrossa har jag såklart varje dag men några dagar i veckan går det till extrema höjder och det är väldigt jobbigt. :(
Haha det låter som något man skulle vilja bevittnat! Men jag är helt säker på att du var precis lika vacker som du alltid är! <3
Många stora kramar världens finaste Helena <333
Hanna Andersson