hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

En mycket trött kväll för Hanna

God kväll på er! Nu är det Lina som skriver här på bloggen igen. Var ju ett tag sedan, men ikväll får jag rycka ut som vikarie. Hanna har haft mycket idag med dusch och tvätt av håret. Så nu är hon helt slut. Mamma har bäddat ner henne i sin säng under täcket och i förd pappas fleece tröja. Hon fryser så mycket, är en sån period just nu. Samtidigt har hon ju konstant feber. Så det är inte lätt att anpassa kläderna. Men pappas fleece är både varm och mysig så hoppas hon får upp värmen snart och att hon inte svettas för mycket under tiden! 
 
Imorgon är ju som bekant midsommar. Jag vet att Hanna har blandade känslor inför dagen. Självklart mysigt med alla traditioner vi har här ute i stugan, god mat och trevligt umgänge. Men det är ju väldigt ansträngde för henne och hon kommer vara helt slut innan dagen ens har börjat. Och av alla dagar som spenderas i sängen, är ju såna här speciella dagar lite extra tråkiga att missa. Hon återkommer förhoppningsvis själv imorgon om hur hennes midsommar afton blir. Och om inte hon orkar, så får ni dras med mig!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 moa
skriven :

finaste Hanna! jag hoppas du blir varm snart och får sova någonting inatt. jag önskar dig och din underbara familj en underbar midsommar, liksom en lugn helg med massor av mys och god mat & mindre smärta & trötthet såklart. <3 tack snälla för dina kommentarer i min blogg jag förstår inte hur du orkar skriva så mycket när du mår så pass dåligt. jag blir helt rörd att du slösar din energi på att svara. kram finaste Hanna jag tänker verkligen på dig ska du veta. <3

Svar: Finaste Moa <3 Jag blev varm efter ett tag, som väl var, men då tog istället febern överhand. Att denna kropp aldrig blir nöjd! ;) I natt har jag tyvärr inte sovit något alls, men det är bara att göra det bästa av situationen och hoppas denna dag blir så okej som möjligt ändå! Jag läste nyss ditt midsommar-inlägg och jag önskar dig och familjen en riktigt fin och härlig dag idag! <3
Jag ser det som så att det ger mig energi att läsa några bloggar, uppdatera mig om andras liv och om världen utanför mitt sovrum. Visst tar det energi att läsa och kommentera, men det ger också energi tillbaka att få en sån här fin kommentar som du skrivit till mig <3
Kramar finaste du <3 Tack <3
Hanna Andersson