hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Svårt att vara utan min lille pojk!

Trisse och jag umgås hela tiden. Förutom när han är ute på promenader såklart. Annars är vi bredvid varandra så gott som hela tiden, dygnet runt. Så det är klart att vi är tajta och att vi trivs i varandras närhet, uppenbarligen gör vi ju det! ;) Så de få gånger jag ska lämna (eller överge, som det känns som) honom känns uppriktigt tungt. Jag älskar honom så otroligt mycket och han är mitt störta stöd, mitt ständiga sällskap och min lille pojk. Trots att jag aldrig är borta länge utan bara är iväg på små korta, nödvändiga grejer (som vårdcentralen igår) känns det svårt att lämna honom. Jag vill inte! Jag kan nästan inte. Han hjälper mig att överleva. Han gör verkligen det. Så när jag är utan honom känns allt bara ännu mer meninglöst, svårt och tungt.
Myspys dag och natt! 🐶❤️
Så fort vi återförenas igen är det svårt att avgöra vem av som är mest glad, men troligtvis jag! Han har nog inte saknat mig lika mycket som jag saknat honom eftersom att han inte behöver mig lika mycket som jag behöver honom. För mig är han obytbar, han är ju min lille pojk. Men han en till mamma (Lina), en mormor och morfar, mamma Tyra, storasyster Tjorven och många fler och han älskar oss alla lika mycket. Jag älskar visserligen de nyss nämnda lika mycket allihopa jag med, men Trisse har en särskild betydelse för mig just eftersom vi umgås så mycket med varandra. Tyra, Tjorven och Trisse är alla tre mitt allt. Och Trisse är min lille trogna följeslagare och mitt bästa, och många gåner enda, enda sällskap.  
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Johanna
skriven :

Så fint! Relationen till ett djur kan vara så otroligt vikitg💕🐶

Svar: <3 Så är det verkligen! <3
Hanna Andersson

2 Netti Starby
skriven :

Självklart saknar han dig också och så himla fin relation ni har! <3 Kramis

Svar: Jo, han gör nog det ;) <3 Ja, det har vi! <3 kram
Hanna Andersson

3 Days by Johanna
skriven :

Vilken underbar relation n i har tillsammans <3

förstår du inte vill lämna honom och han känner säkert samma, det har man ju förstått när han stått utanför din dörr och velat in, men inte kommit in.

Svar: Ja, vår relation är helt underbar <3 Nej, jag vill aldrig lämna honom, ja precis. Det har du faktiskt helt rätt i! Tack för den analysen och påminnelsen <3
Hanna Andersson

4 ME alltidvila
skriven :

Han är så fin! Önskar att jag tålde djur så jag kunde ha en soffkompis... Tur du har honom <3

Svar: Visst är han! <3 Det förstår jag att du önskar! Jag är innerligt tacksam att jag har Tyra, Tjorven och Trisse i mitt liv och att jag har familjen som kan ta hand om dem. Annars skulle jag aldrig kunna ha hund/hundar trots att jag tål dem! Ja, det är tur <3
Hanna Andersson