hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Min lille mysiga BĂ€bis! đŸ¶â€ïž

Trisse och jag bara myser och myser. Han Àr sÄklart ute pÄ mÄnga promenader och fÄr vara ute i naturen och i trÀdgÄrden och trÀffa sina tjejer (Tyra och Tjorven) och leka osv osv. Men nÀr han inomhus Àr han mest med mig. Om jag ligger och vilar i sovrummet utan honom kommer han raka vÀgen och krafsar pÄ min dörr. NÀr jag öppnar och slÀpper in honom vill han bli upplyft i sÀngen och sÄ lÀgger vi oss till rÀtta och vilar bÄda tvÄ. NÀr vi Àr ute i vardagsrummet myser han med alla, jag Àr inte pÄ nÄgot sÀtt hans favorit (tror inte jag i alla fall). Men lika vÀl som han kan mysa hos sin mormor, morfar och Mamma 1 (Lina) kan han dÄ ligga i mitt knÀ i divanen. Det har jag tvÄ kort pÄ, nÀr Trisse, min lille mysiga BÀbis och jag, ligger och myser sÄ gott tillsammans i divanen (soffan). 
 
Trisse gosar och trycker nosen mot mitt bröst och har tassen mot min mage. Jag hÄller om honom och kÀnner vÀrmen frÄn hans goa lilla kropp. SÄ otroligt mysigt! Undrar dock varför man alltid fÄr dubbelhaka nÀr man ligger med ansiktet lite nedÄt bröstet? 
 
Trisse ligger med huvudet pĂ„ min mage och kroppen ner mellan mina ben. SĂ„ kan vi ligga och mysa hur lĂ€nge som helst. Eller Ă„tminstone tills han blir för varm eller törstig och min rygg och mina ben fĂ„r spader och jag mĂ„ste byta stĂ€llning. Men nĂ€r Trisse ligger sĂ„ gott kan jag ligga still nĂ€stan hur lĂ€nge som helst, trots bortdomnade kroppsdelar och vidrig vĂ€rk. Inte vill jag ta bort huvudkudden och störa skönhetssömnen för min lille pojk? đŸ¶â€ïž
Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

ÅÄh, sÄ gulligt och mysigt det ser ut : ) Jag blir minst sagt avundsjuk att du har en sÄdan sÀng-
kompis ; ) Det Àr verkligen speciellt att ha ett djur sÄ nÀra. JÀttefina bilder pÄ er bÄda <3 FörstÄr precis vad du menar med att dina kroppsdelar mer el mindre domnar bort isf att köra bort Trisse, man finner sig i det mesta nÀr det gÀller djur dÄ man fÄr sÄ mycket tillbaka av dem. Tror er Trisse har vÀrldens bÀsta hundliv ocksÄ : ) Kramar till dig fina vÀn och till Trisse <333

Svar: Jag förstÄr mycket vÀl att du blir avis, det hade jag ocksÄ blivit. Om vi bara bodde lite nÀrmare varandra skulle du fÄ komma pÄ sÄ mycket mys-besök du hade velat! <3 Det Àr helt fantastiskt med djur!
Haha varför Àr det sÄ?! Att man gör vad som helst, ligger i vilken konstigt stÀllning som helst, bara för att hunden ska fÄ ligga skönt! ;)
Det tror jag med, det kan jag Àrligt sÀga. Trisse har ett kanonliv och det Àr jag sÄ glad och lycklig över <3
Kramar till dig, min fina vÀn <333 Trisse skickar kramar han med <3
Hanna Andersson