hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Grattis världens bästa Mammi! ❤️

Idag fyller min mamma år. Hela 50 år blir hon idag! Jag kan inte förstå att båda mina föräldrar nu är 50, ja till och med över 50. Pappa är ju 52! Tiden går så läskigt fort. Men samtidigt så ser jag inte alls på mina föräldrar som gamla. Och det är de ju inte heller. 50 år är ingen ålder! Visst har mamma börjat få några gråa hår (inte många, men några) men jag tycker hon blir vackrare och vackrare. Och om jag skulle vara hälften så vältränad som hon är nu när jag är 50 kommer jag vara världens lyckligaste!

Jag hoppas innerligt att mamma får en toppenfin födelsedag och att hon blir riktigt nöjd med denna dag. Det förtjänar hon. Faktum är att hon förtjänar all lycka, glädje och kärlek i världen. Hon är en av de finaste människor jag känner. Jag kan bara tala för hur hon är som mamma, inte hur hon är vän (fast vi är ju vänner såklart) eller hur hon är som fru och kollega, chef osv. Men som mamma, och som mormor till Trisse, är hon världens bästa. Hon är snäll, omtänksam, klok, rolig, fyndig, smart, kärleksfull, envis och fin.

Hon är mitt allt och jag skulle inte klara mig en minut utan henne (jo, det skulle du, tänker min mamma när hon läser detta) men det känns verkligen inte så. Hon är en så stor del av mig. Hon är ALLT. Mitt allt. Familjens allt. Utan henne är vi andra halva. Hon är så extremt betydelsefull för både mig och familjen. Jag respekterar min mamma, hennes kunskaper och erfarenheter, hennes klokhet, mod, envishet och målinriktning så mycket. Hon är beundransvärd, det är vi många som tycker. Jag önskar bara att hon förstod lite bättre själv precis hur bra, fin och värdefull hon är.

Stort grattis på födelsedagen, världens finaste Mammi! ❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Netti Starby
skriven :

Så himla fin din mamma är och otroligt fint du har skrivit om henne. Stort grattis till din mamma! <3 Kramis

Svar: Hon är bäst min mamma! Tack så mycket! Kram <3
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

Fina du, grattis till din mamma!

Svar: Tack snälla Bella <3
Hanna Andersson

3 Katarina
skriven :

Vilka fina och kärleksfulla ord om din mamma! Önskar henne en trevlig födelsedag! Hoppas du också orkar njuta av lite tårta och god mat i dag ; ) Kramar fina vän <333

Svar: Tack fina Katarina <3 Tack, det vet jag att hon uppskattar när hon läser dessa kommentarer! Jag har såklart berättat om dig, fina vän, och hon följer min blogg så hon ser alla dina fina kommentarer du lämnar här! Inklusive denna <3
Tack, det hoppas jag med! <3
Kramar fina vän <333
Hanna Andersson

4 Grethe Hagen
skriven :

Et STOOOOORT GRATTIS til din vakkre mamma, elskede Hanna 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Og et STOOOOORT fang med roser 🌹🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐💐💐 til ho ho og deg söta 💜💜💜💜💜💜 Kjempekleeeeemz fra Grethe 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

Svar: Tack så mycket, älskade Grethe <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 Visst är min mamma vacker! Och jag vet att hon kommer bli väldigt glad när hon ser din fina hälsning!
Jag la nyss ut några bilder på väldigt vackra blommor, rosor till och med! <3
Massa kramar och kärlek till dig, finaste Grethe <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson

5 Jessica Högberg
skriven :

Grattis fina mamma!

Svar: Tack, snälla Jessica! Hon kommer bli väldigt glad när hon läser din fina kommentar <3
Hanna Andersson

6 Denise
skriven :

Så fina ord <3 Hoppas att ni har haft en toppenbra dag!

sv: Vad roligt att du tyckte om inlägget! Jag har alltid varit intresserad av just andra världskriget. Dock är det svårt att ta sig in i byggnaderna med rullstol då det är mycket ojämna golv (eller inget golv alls utan bara jord och gropar), höga trösklar osv. Vet dock inte om det går att boka handikappanpassat? Om dom har någon speciell tur tänkte jag, om inte så borde dom verkligen ha det! Det finns mycket att titta på ändå!

Svar: Tack så mycket! <3 Jag hoppas verkligen att mamma tycker hon tycker att hon haft en fin födelsedag! Jag önskar så att hon är helnöjd <3
Jag är inte särskilt intresserad av historia egentligen, men just Andra Världskriget och Förintelsen finner jag väldigt intressant. Jag skulle gärna åka till Auschwitz och Birkenau. Men då jag inte orkar resa överhuvudtaget och dessutom misstänker att det dessvärre inte är så handikappanpassat (eller finns någon särskild anpassad tur) känner jag att det inte är möjligt. Åtminstone inte så länge jag är helt beroende av rullstolen. Men vi får se i framtiden!
Tack igen för ett bra inlägg <3 Kram
Hanna Andersson