hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Fint kvällsbesök och eventuellt åskväder på ingång!

Nu på kvällen har vi haft fint kvällsbesök hos oss en stund. Tyra och Tjorven och deras ägare kom förbi och stannade till på vår altan och pratade ett tag. Jag fick besök av lilla Tjorven i mitt knä och Tyra satt bredvid oss i soffan och spanade ut över fotbollsplanen. Hon är riktigt nyfiken av sig och kan sitta och titta och spana i timmar i jakt efter ett "bytesdjur". När hon får syn på en katt eller en hare börjar hon hyperventilera och blir spänd som en pilbåge i hela kroppen. Spänningen och lyckan är total! Men bäst är ändå när ett rådjur springer förbi. Då blir hon så upphetsad att hon skulle kunna tuppa av på grund av syrebrist. Det är en oslagbar syn! Vår lilla vakthund och spaningsledare Tyra, alltid redo!

Den här bilden är tagen hemma i huset i stan. Så här tycker Tyra om att stå och spana och se vilka olika typer av djur som kan tänkas gå förbi, eller till och med på, hennes ägor!

Nu har bonusvovvarna och deras ägare gått hem till sig igen. Vi bor grannar här ute på landet och fem minuter ifrån varandra inne i stan. Det är perfekt eftersom vi hjälps åt så mycket med hundarna. Det är dessutom väldigt trevligt att ha dem som grannar, det tycker Trisse såklart också! Åskan mullrar lite här just nu, men himlen är ljusare på många ställen så det är inte säkert att det blir ett riktigt åskoväder. Det återstår att se. Kanske, kanske inte. Det blåser fortfarande mycket, även om det har lugnat sig något. Något regn tror jag inte det blir, det ser inte då ut just nu i alla fall. Men vem vet? Svenskt sommarväder, och vädret i övrigt också för den delen, har ju en tendens att ändra skepnad från stund till stund.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Netti Starby
skriven :

Perfekt att ni kan hjälpas åt och så himla söt! <3 Kramis

Svar: Det är verkligen perfekt och nästan ett måste om man ska ha hund, att man har någon i närheten som kan rycka ut och hjälpa till! Visst är hon söt, vår älskade spanare och vakthund Tyra! <3 kram
Hanna Andersson

2 Grethe Hagen
skriven :

Heia söte Hanna vennen 😃 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Hehehe, må le litt av synet på Tyra 😍😍😍 Min lille Chiuahua er oxo en knallfin vakthund (stooooor vakthund 😀) tror ho sjöl da.. Håper du har det så bra du kan lille venn 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Jeg har värt sjuk (njurbäkeninflamation) så har ikke orket noen ting, men er på bedringsvei.. Har savnet deg oxo vet du 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 Sender deg en massa kjärlighet og positivitet og gode varme klemmer 🌹💐🌟🌸🌷💜💜💜💜💜💜

Svar: Hej finaste Grethe 💙💙💙💙 Visst är den bilden gullig på Tyra! Hon är så söt som jämt och ständigt ska spana och hålla koll! Det brukar vara så med de små liven, de förstår inte alls hur små de faktiskt är utan de ser sig själva som stora, starka vakthundar! 😍😍

Jo, tack. Jag försöker ta hand om mig och ha det så okej som möjligt.
Nej, så tråkigt att du blev så dålig 😢😢 hoppas verkligen du hämtar dig snart! Jag tänker på dig, det vet du ❤️❤️❤️❤️
Massa, massa kramar, kärlek och positivitet tillbaka till dig älskade finaste Grethe 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
Hanna Andersson

3 Nilla
skriven :

Här dundrade åskan förbi medan regnet fullständigt attackerade marken 😜 kram

Svar: Jaså var det så illa? 😳😬 vi klarade oss med några åskknallar och endast några droppar regn. Man ska bo liiite längre norr ut än ni, Nilla. Då klarar man sig bättre från oväder helt enkelt! 😉 Kram
Hanna Andersson