hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

En blommor uppdatering!

Nu när mamma har fyllt år har vi fått några nya blommor att beundra. Blombuketter och blommor i krukor. Plus att Linas små sommarbloms-barn har börjat sätta fart i växandet! 

En supervacker bukett mamma fick från sin närmsta kollega på jobbet. Den är väldigt färgglad och fin med bland annat två orange rosor, två små solrosor och flera rosa gerberor, samt några andra olika blommor jag inte kan namnet på. Väldigt fin är den i alla fall, buketten! 

 Här är en av flera dahlior som mamma fick i en kruka av ett par grannar. Jag tycker väldigt mycket om dahlior och de här är häftiga som är tvåfärgade, röda med lite vitt!
 
Minns ni de små, små gröna små groddarna som just stuckit upp från jorden i en kruka som Lina sått sommarblommor i. Hon kunde omöjligtvis veta om de små skotten var ogräs eller sommarblommorna så därför vågade hon inte rensa. Och tur var väl det! För nu när de växt sig lite större ser vi att det är sommarblommorna som stack fram och inte ogräs. Vilken tur att Lina inte rensade bort sina blom-bebisar i tron att det var ogräs hon ryckte bort!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Heléna
skriven :

Så många vackra blommor! Det är risp och krysantemum i din mammas bukett också :D (är man blomnörd så är man...) Hoppas du har haft en fin dag härliga fina Hanna <3 Många stora kramar världens finaste du <333

Svar: Väldigt många vackra blommor <3 Jaha, jag visste väl att du- min kära blomexpert, skulle ha fullkomlig koll! <3 Många stora kramar världens finaste du <333
Hanna Andersson

2 Lina
skriven :

Känns bra att mina små blom-barn vuxit sig lite större nu så jag säkert vet att det är dom och inte ogräs som jag har hand om😎🌺🌼

Svar: Förstår det! 😍😂 måste säga att du är en lika utmärkt mamma till blom-barnen som du är till hundarna! 😂 Fast omvårdnaden är ganska olika varandra. Trisse uppskattar varken att sola eller bli vattnad och blom-barnen uppskattar inte hundgodis eller mys! 😂
Hanna Andersson

3 Sandra SG
skriven :

vackra blommor!

Svar: Visst är de vackra!
Hanna Andersson