hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Det doftar av fläder i hela stugan!

Mamma håller på att göra flädersaft så det doftar gott av fläder i hela stugan nu. Det är på gränsen till för stark doft, för min smak, men jag vet att saften blir god så det är bara att stå ut. Fläderblommorna har inte bara en syrlig och söt doft, de är också vackra att se på. Ett gulligt litet kryp som trivs på fläderblomman, eller i trädet som flädern växer på, är lilla nyckelpigan. Den håller till bland fläderblommorna och livnär sig på bladlössen som också trivs bland flädern. Många djur blir det!

En liten sötis som fick agera modell! 

Fläderblomman, så vacker och så god! 

Jag fotograferade en liten nyckelpiga som följde med på blomman. Självklart är nyckelpigan tillbaka i naturen och har säkert hittat en ny fläderblomma att bo i! De är väldigt söta, nyckelpigor, tycker jag. Och fläderblomman är väldigt vacker! Heja mamma som gör så god saft till oss! ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Så söööt nyckelpiga och vacker bild på fläderblomman! Jag älskar doften av fläder (och även flädersaft : ) Då har du något att se fram emot när du får provsmaka saften ; ) Kramar <333

Svar: Visst är nyckelpigan söt och fläderblomman vacker! Det gör jag med! Verkligen :)
Kramar <333
Hanna Andersson