hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Avbrott i "semestern" för läkarbesök

Idag bär det av in till stan för ett läkarbesök på Vårdcentralen. Det blir alltså ett avbrott i den så kallade "semestern". Men med tanke på att jag inte har den minsta lilla semestern från mina sjukdomar eller några av de hundra svåra symtom jag lever med varje dag så är ett läkarbesök inget som förstör "semesterkänslan" nämndvärt. Den finns tyvärr inte riktigt ändå, den där omtalade och åtråvärda semesterkänslan. Läkarbesök och andra vårdbesök tillhör min vardag som sjuk och eftersom jag tyvärr inte får någon paus från sjukdomarna, semester eller ej, så känns det helt naturligt att åka på läkarbesök under "semestern". Det enda som känns fel och jobbigt är att mamma ska med mig och hon har ju faktiskt semester. Riktig sådan. Så det känns jobbigt för mig att hon ska göra ett avbrott i sin semester för att åka med sjuka dottern på hundra miljontonde läkarbesöket. Men hon har försäkrat mig att hon vill gå med och att det inte kommer förstöra hennes semesterkänsla. Då får jag väl tro på det. Hoppas att det stämmer, om inte annat. Samt hoppas att läkarbesöket går bra och så icke smärtsamt som möjligt! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jessica Högberg
skriven :

Jag tror på din mamma! Hoppas allt går bra❤

Svar: Tack, det gör jag med! ❤️ Tack, det gjorde det. Jag skrev precis ett inlägg om läkarbesöket och det vi tog upp och kom fram till om du vill läsa!
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

Hoppas besöket går bra, kram!

Svar: Tack, det gjorde det även om det alltid en en enorm ansträngning att gå på läkarbesök. Jag skrev precis ett inlägg om läkarbesöket om du vill läsa! Kram
Hanna Andersson

3 Nilla
skriven :

💖💖💖

Svar: ❤️❤️❤️
Hanna Andersson

4 Days by Johanna
skriven :

tycker alltid sjukdomar kunde ta lite semester varje år så alla kunde få må bra, om än bara en kort tid, tills vi hittar ett botemedel mot alla sjukdomar!

Svar: Det håller jag verkligen med dig om! Det är alla sjuka i stort behov av, en paus, lite riktig semester.
Hanna Andersson

5 ME alltidvila
skriven :

Hoppas allt går så bra det kan! Kramar <3

Svar: Tack så mycket! Kramar <3
Hanna Andersson

6 Anonym
skriven :

Din mamma gör allt för dig oavsett om det är semester eller inte - detta gör hon för att hon älskar dig ❤️❤️

Svar: Det är sant! Och jag är så tacksam för det och älskar henne obeskrivligt mycket tillbaka! ❤️❤️❤️
Hanna Andersson