hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Vackra björnbär i mängder!

Idag har det plockats björnbär! I mängder! Som ni säkert förstår bidrog inte jag till någon plockning, jag var såklart inte ens med utan låg i sängen och gjorde ingenting. Förutom att plågas och stirra upp i taket då förstås. De andra kom tillbaka efter någon timme fulla av rivsår på armar och ben och med en och annan tagg som satt kvar i ett finger. Aj, aj. Det gör ont att plocka björnbär. Men de fick i alla fall utdelning för sitt arbete. Jag är inte så förtjust i frukter och bär, med vissa undantag. Det skulle aldrig falla mig in att äta björnbär rätt upp och ner så här, eller något annat bär heller för den delen. Men i en paj äter jag dem mer än gärna! Helst om jag får glass till! ;)

Titta så mycket björnbär de fick med sig hem!

De är så otroligt vackra, björnbären, precis som alla frukter, grönsaker och inte minst bär!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Jag har aldrig ätit björnbär faktiskt!

Svar: Jaså inte? De är goda, när de är i form av en björnbärspaj vill säga! ;)
Hanna Andersson

2 ME alltidvila
skriven :

De är så otroligt vackra!

Svar: Verkligen!
Hanna Andersson

3 Days by Johanna
skriven :

oh det är så gott med björnbär

Svar: Ja, när de är i något, som en paj, är de verkligen goa! ;)
Hanna Andersson