hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Så här sover/vilar Trisse och jag på dagen!

Eftersom att jag visade bilder imorse på hur Trisse och jag sover/vilar på natten och skev om hur vår sov-situation ser ut både på dagen och på natten tänker jag att det som fattas efter morgonens inlägg är bilder på hur vi sover/vilar på dagen. Då är överblicken och beskrivningen av min och Trisses sov-situation på både dag och natt komplett. Så här kommer då en bild på hur vi har det hela dagarna. Eller rättare sagt vart jag tillbringar hela dagarna och Trisse en stor del av sina dagar.

Det är bra med en dubbelsäng när man är tre hundar och en människa i samma säng! 
 
Trisse trivs perfekt med att ha en stor säng att sova/vila i. Han sover vart han vill och han trivs utmärkt med att ha en så stor säng som han både kan busa omkring i och variera sovplats i. Det är perfekt med en stor säng när Trisse och jag har Tyra och Tjorven på besök!
 
 
Jag ligger alltid på mammas sida av sängen, den mot stolen i hörnet. Det har jag gjort sedan jag var liten om jag skulle sova/vila middag i deras säng. När mamma och pappa var bortresta när Lina och jag var yngre ville vi sova i deras säng och då har Lina sovit på pappas sida och jag på mammas. Likadant när vi sover på hotell i samma rum (som inte händer så ofta) eller när vi sover i "vår säng" i våra vänners hus i Dubai. Då sover jag på den sida som är mammas sida av sängen och Lina sover på pappas. Det bara är så!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 moa
skriven :

såååå underbart mysigt med alla vovsingar i sängen. Jag önskar jag kunde ha alla mina katter i min säng men dom är alldeles för många. :( undrar om det finns större sängar än dubbelsängar? ;D hur är det annars finaste Hanna? får du njuta någonting trots svårigheterna och smärtorna? tänker på dig ska du veta. många kramar bästa starkaste Hanna. <3

Svar: Ja, det är underbart med hundarna i sängen! Älskar det <3 Oj, har du så många katter?! Det finns nog olika typer av stora dubbelgångare och de största är nog rätt stora!
Det är väldigt dåligt :( riktigt tufft att överleva dag efter dag. Mej, inte direkt. De andra har folk över på fika och är ute och går och grejar. Men jag ligger bara i sovrummet och möglar bort. :(
Jag tänker på dig/er med! <3
Många kramar bästa Moa <333
Hanna Andersson

2 Katarina
skriven :

Såå mysigt vovvarna har det! : ) Säger det igen som jag sagt tidigare, de måste ha världens bästa hundliv. Du finns ju alltid som deras sällskap (mest till Trisse förstås) och de verkar bli så otroligt fint ompysslade. Hoppas du får en ok natt. Kramar fina vän <333

Svar: Ja, de har ett mycket fint hundliv! Trisse är sällan ensam, men han klarar att vara ensam några timmar eftersom vi tränat honom till det. De är ute och går och får oftast springa omkring lösa. Hemma är det skogspromenader och promenader på gärden som gäller och här blir det promenader vid vattnet och att springa runt i bergen, något som Trisse älskar, Tyra också, om hennes rygg inte krånglar för dagen. Så jag kan ärligt säga att de inte kunde ha det bättre och det gör mig lycklig. Hundar ska ha ett bra hundliv, från start till slut.
Kramar fina vän <333
Hanna Andersson