hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Så gott som helt oberörd av det dåliga vädret! ☔️💦

Vädret fortsätter att vara heltokigt! Ena minuten vräker regnet ner och alla fönster och dörrar som står öppna måste akut stängas (skönt att jag inte är inblandad ;)) och andra minuten skiner solen. Så konstigt! Det blåser mycket också. Jag är dock så gott som helt oberörd av vad det är för väder. Jag märker såklart väderväxlingarna, jag hör när regnet smattrar mot rutan och jag ser när solen lyser trots att jag har persiennerna neddragna. Men för mig spelar det ingen roll om det regnar eller är uppehåll eller om det blåser eller är vindstilla. Jag är inomhus hela tiden, så jag är tämligen oberörd.

Men jag förstår mycket väl att andra är desto mer berörda. Framförallt de som har semester och har utomhusaktiviteter inplanerade. De önskar nog mindre regn och mindre blåst och mer solsken och mer vindstilla. Jag vet att flera hundägare också önskar mindre regn. Att försöka passa in och gå ut och rasta och motionera hundarna när det är uppehåll känns ganska lönlöst med tanke på att vädret ändrar sig var femte minut.

Igår kväll kom Lina och Trisse in i friggeboden efter sista kvällspromenaden och de såg båda två helt dränkta ut. Lina hade fleecetröja, hon trodde hon skulle slippa skyfall, men det gjorde de inte. Trisse låg i min säng och slickade på sin päls som för att försöka få den torr och platt igen. Han ser för rolig ut när han är blöt och vätan får hans päls att krulla sig. Han känner nog på sig att han ser rolig ut för han ser alltid lite ynklig ut som blöt. Men med hjälp av en handduk och flera filtar i min säng blev han snart torr och snygg igen.

Trisse ser faktiskt väldigt ynklig ut när han är genomblöt. Men det är klart, vem gör inte det?!  

Idag (och igår) är mamma iväg med några vänninor ute på en ö och jag hoppas för deras skull att vädret fortsätter vara okej. Igår var det för det mesta uppehåll, men det blåste lite lätt storm. Jag är, som sagt, så gott som helt oberörd av vilket väder det är där ute. Men för andras skull, för de som faktiskt är ute och påverkas av olika väderslag, kan jag ju hoppas att det är fint väder. Fast vad är det man brukar säga? Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Ja, det är ju lätt för mig att säga som ligger inne under ett varmt täcke och flera filtar. Jag inser faktiskt det...!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Haha ja, vädret är verkligen knasigt! I morse var ut och då var det ganska fint, sen nyss så öste det ner så att jag misstänkte översvämning, och nu är det fint igen.

Svar: Så håller det på här med! Plus att det blåser mer eller mindre storm! :/
Hanna Andersson

2 Jessica Högberg
skriven :

Haha, bra med insikt men jag tänker att din omgivning är gladare om solen skiner och det kan ju vara trevligt 😉

Svar: Ja, de är tveklöst gladare när solen skiner. Därför önskar jag bra väder för deras skull! 😎☀️
Hanna Andersson

3 Netti Starby
skriven :

Hos mig är vädret exakt likadant och vilken söt blöt vovve! <3 Kramis

Svar: Det verkar som att det är samma nästan överallt! Han är för gullig, och ynklig, när han är blöt! <3
Kram
Hanna Andersson