hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Oväntade överraskningar i vardagen som ger så otroligt mycket mer än bara en liten paus i vardagen! ❤️

Ibland händer det något oväntat som gör att vardagen stannar upp för en liten stund och när den sedan fortsätter, vardagen, är det med lite mindre tunga steg. Klockan tickar på lite lättare och andetagen är lite mindre ansträngande att ta. Jag är bortskämd med att ha många såna små oväntade överraskningar som leder till små stop i vardagen. Lina är omtänksam och överraskar mig ofta med blommor och jag har en handfull superfina vänner som gör likadant. Överraskar med blommor, brev eller något annat litet men desto mer betydelsefullt. Idag hände det igen!

Pappa var hemma i huset i stan en sväng och passade då på att kolla brevlådan. Vad låg där i om inte ett brev till mig? Brevet är från en av mina närmasta vänner, en av de personer som på riktigt verkligen bidrar till att jag orkar överleva och kämpa vidare, dag efter dag. Jag vill inte säga mer om vad det stod eller fanns i brevet, eller vem denna vän är som jag skriver om och syftar på. Men jag vill skriva och berätta att ibland händer det något sånt där oväntat, det behöver inte vara stort och inte avancerat. Det kan vara nog så betydelsefullt ändå. Detta brev gav mig, förutom tårar i ögonen och en enormt stor portion tacksamhet och kärlek, en liten dos av nytt hopp. Och det är värt så otroligt mycket i min situation.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Men gud så fint, massor med kramar!

Svar: Superfint! Blev överväldigande glad och rörd! <3 Massa kramar <3
Hanna Andersson