hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

💙 Med gemensamma krafter lyckades vi lysa upp i en hel del i det kolsvarta mörkret! 💙

Bortsett frĂ„n att jag legat i sĂ€ngen och vilat hela dagen precis som alla andra dagar har det nĂ„gra grejer som gjort denna dag lite mer sĂ€rskild Ă€n andra. Dels har blogginlĂ€gget frĂ„n imorse (som jag skrev i natt) fĂ„tt stor uppmĂ€rksamhet och blivit delad ganska mĂ„nga gĂ„nger (upp mot 30 gĂ„nger) pĂ„ Facebook. Det i sig Ă€r riktigt roligt och betydelsefullt! Vartenda kotte som lĂ€ser om ME och fĂ„r upp ögonen för denna sjukdom och för de drabbades situation Ă€r lika mycket vĂ€rt. Och att det Ă€r jag som bidrar till ökad kunskap, uppmĂ€rksamhet och förstĂ„else kĂ€nns vĂ€ldigt fint. Jag Ă€r stolt (ja, det mĂ„ste jag sĂ€ga att jag Ă€r) men ocksĂ„ vĂ€ldigt ödmjuk inför denna uppgift jag tagit pĂ„ mig- att ALLA ska veta vad ME (och fibromyalgi och EDS) Ă€r! 💙

Jag har fĂ„tt mĂ„nga meddelanden, kommentarer, mejl och annan form av respons som jag brukar fĂ„ och det blir Ă€nnu mer nĂ€r jag delar mina inlĂ€gg pĂ„ Facebook (vilket inte hĂ€nder ofta, men ibland). Jag har hört om nĂ„gra personer som skĂ€nkt en peng till forskningen och Ă€nnu fler, bland annat mĂ„nga av er mina fina och Ă€lskade lĂ€sare, som tĂ€nt ljus för min och alla andra som Ă€r svĂ„rt och mycket svĂ„rt sjuka i ME. Vi har tĂ€nt ljus hĂ€r hemma vi med och nu pĂ„ kvĂ€llen, vid halv elva, kĂ€mpade jag mig upp till divanen dĂ€r jag halvlĂ„g en stund innan det nu Ă€r dags för sĂ€ngen. Lite mys med familjen i mörkret, med bara de levande ljusen som ljuskĂ€lla, var en perfekt anslutning pĂ„ denna dag som blev bĂ„de fin och speciell. 💙

TACK till alla er som pĂ„ ett eller annat sĂ€tt bidragit till att uppmĂ€rksamma ME, just idag framförallt de som Ă€r svĂ„rast sjuka (mig inkluderad dĂ„). Och TACK till er som gjort denna dag till en lite mer speciell och lite mer annorlunda dag Ă€n alla mina andra dagar som mer eller mindre ser precis likadana ut. Denna dag har varit full av kĂ€rlek, hopp, gemenskap, personer som samlas pĂ„ samma plats (olika ME-forum, Facebook och min blogg) med ett gemensamt mĂ„l, en gemensam agenda. Att uppmĂ€rksamma, upplysa om och sprida kunskap om ME, samt att tĂ€nda ljus och skĂ€nka tankar och via de brinnande ljuslĂ„gorna bringa ljus till de vars dagar Ă€r de som Ă€r mest mörka och i störst behov av lite ljus och hopp. 💙
 
 
TACK till alla som bidragit och varit med, pĂ„ ett eller annat sĂ€tt, ni vet ju sjĂ€lva vilka ni Ă€r! 💙
Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: